Gemeente Elburg
Opdracht omschrijving
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
Het Noord-Veluws Archief is opgericht in juli 2025. De voormalige archiefdiensten Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe en Streekarchief Epe, Hattem en Heerde zijn opgegaan in deze organisatie. De bedrijfsvoering zal gedaan worden door de Gemeente Elburg, waaronder informatiemanagement. Voor de juiste uitvoering, moet er op het gebied van informatiemanagement nog een aantal procedures en stukken worden aangepast/opgesteld, voor dit project ga jij aan de slag.
Je ondersteunt de collega’s van de afdeling informatiemanagement en zal wekelijks overleg hebben met de privacy officer, om de stand van zaken met elkaar te bespreken.
Onder de werkzaamheden vallen de volgende punten:
- Strategische IB beleid (een plan hoort hier uiteindelijk ook bij);
- Het incidentenbeleid en de continuïteitstrategie;
- Het toegangsbeveiligingsbeleid en het wachtwoordenbeleid;
- Diverse andere beleidsdocumenten t.b.v. privacy en informatiemanagement;
- Inrichten ISMS conform PDCA (plan-do-check-act) inclusief verklaring van toepasselijkheid. Hieraan uitvoering gaan geven is structureel werk;
- Opstellen van een risicoanalyse;
- Aanpassen en opstellen van diverse protocollen, deze kunnen worden opgesteld naar het voorbeeld van de gemeente Elburg;
- Het bijhouden van het verwerkingsregister.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting informatiemanagement;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Privacy adviseur en/of Privacy Officer;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid en procedures omtrent informatiebeveiliging.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met ISMS en advisering over gegevensbescherming bij de overheid (30 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (30 punten);
6. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, parkeerkosten én fee Flextender (20 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 9 september 2025 (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Gestructureerd;
- Kritisch;
- Flexibel;
- Zelfstandig.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegfund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 2 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 6 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 7 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.