Provincie Utrecht
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Utrecht Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
In 2022 is het Bodem- en Waterprogramma provincie Utrecht 2022-2027 (BWP) vastgesteld. Hierin staat hoe de provincie haar ‘bodem- en waterdoelen’ wil bereiken, wat we zelf doen en wat we van andere organisaties verwachten om onze doelen te realiseren. In het programma worden ambities en beleid uit de Omgevingsvisie van de provincie Utrecht uitgewerkt. Ook bevat het programma het onder de Omgevingswet verplichte Regionaal Waterprogramma (RWP). In december 2027 loopt het huidige BWP af. Omdat het huidige BWP afloopt, moet op 22 december 2027 een nieuw programma vastgesteld zijn door Gedeputeerde Staten. In december 2026 moet het ontwerp programma vastgesteld zijn door Gedeputeerde Staten. Een ‘algemeen projectleider’ zal dit proces coördineren en het bestuurlijke proces doorlopen. We zijn op zoek naar een ‘deelprojectleider’ die een aantal deelprojecten op zich neemt om te komen tot een ontwerp programma.
Het gaat o.a. om de volgende deelprojecten:
Verder zal de deelprojectleider meeschrijven met de stukken (o.a. startnotitie en concept ontwerp nieuw BWP). In deze fase is het nog niet helemaal duidelijk of er een planMER voor het nieuwe BWP moet worden opgesteld. Indien het planMER moet worden opgesteld, dan zou dit nog een aanvullende deelproject binnen deze opdracht kunnen worden.
Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van bodem- en watersystemen in Nederland;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesmanagement op het gebied van bodem- en water onderwerpen (geef dit duidelijk weer in het cv);
5. Aantoonbare werkervaring bij rijk, gemeente, waterschap of provincie en/of projecten uitgevoerd in opdracht van rijk, gemeente, waterschap of provincie.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het bodem en watersysteem van de provincie Utrecht (benoem duidelijk in het cv waaruit deze kennis blijkt) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de bevoegdheden van provincies, waterschappen en het Rijk op het gebied van bodem en water (benoem dit in het cv d.m.v. minimaal 2 voorbeelden) (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met beleidsevaluaties binnen Rijk, gemeente, waterschap of provincie (benoem dit in het cv d.m.v. een voorbeeld) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met MER-procedures (10 punten);
10. Beschikbaarheid van de kandidaat voor 20 uur per week, per 1 oktober 2025 (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 september 2025 en woensdag 10 september 2025, na 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 augustus 2025gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.