Test Engineer

Kadaster

Opdracht omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Het programma ‘Kadastrale Kaart Next’ (KKN) is op zoek naar een technische test engineer. Dit project heeft als doel om de huidige kadastrale kaart te verbeteren. De werkelijke situatie is momenteel vastgelegd in ruim 6 miljoen veldwerken, kort uitgelegd zijn dat situatietekeningen met metingen erop. Wij hebben twee externe partijen die deze afbeeldingen digitaliseren (vectoriseren) en aan elkaar koppelen waarna ze het terugsturen naar het Kadaster.

Onze taak is om deze gedigitaliseerde veldwerken te verwerken tot een gereconstrueerde kadastrale kaart. Voorafgaand aan deze berekening doorloopt de data een uitgebreid controleproces. Pas na goedkeuring wordt de kaart stapsgewijs opgebouwd, met aanvullende kwaliteitscontroles tijdens dit opbouw- en rekenproces.

De verschillende onderdelen zijn verdeeld over meerdere processen en applicaties. Voor afzonderlijke componenten is de testcoverage goed (unit tests), maar integratietests ontbreken volledig. We zoeken daarom een test engineer die een teststraat én testplan kan opzetten en implementeren.

Daarnaast missen we een kritische blik bij het toevoegen van nieuwe features. Veel functionaliteit draait op de achtergrond, maar wordt momenteel onvoldoende nagecontroleerd. De processen zijn complex en vormen uitdagende testcases.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Robot Framework / Selenium;
  • Azure;
  • Wiremock;
  • Testspecificatietechnieken;
  • Risico analyse;
  • Docker;
  • Kennis van XML en JSON;
  • SQL – Postgres;
  • Continuous Integration / Delivery: Maven, Sonar, Docker;
  • Splunk;
  • Cucumber;
  • Git;
  • Agile / scrum;
  • JMeter.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Opzetten/uitvoeren van testautomatisering;
  • Het ontwerpen van gedetailleerde testcases en -scenario’s en deze ook documenteren;
  • Beheren van de testdata en testomgeving;
  • Vaststellen en uitvoeren van functionele- en regressietesten op de applicaties;
  • Deelnemen in een Scrum team (stand-ups, refinements, retrospectives, poker planning).
  • Het ontwikkelen van een teststrategie en opstellen van testplannen, inclusief het bepalen van de methoden en tools die gebruikt worden;
  • Het handmatig en geautomatiseerd uitvoeren van de tests, dit betreft o.a. functionele, prestatie-, beveiligings- en regressietests;
  • Het identificeren van defecten en hierover rapporteren aan het ontwikkelteam;
  • Het uitvoeren van risicoanalyses en adviseren over manieren om deze te minimaliseren;
  • Review van specificaties: Doorlopen van functionele en technische specificaties om te zorgen dat de vereisten helder zijn en er geen misverstanden bestaan over wat getest moet worden;
  • Gebruikersacceptatietesten (UAT) ondersteunen: Testen uitvoeren met eindgebruikers om te bevestigen dat de software voldoet aan hun verwachtingen;
  • Monitoring en logging: Implementeren van monitoring- en logsystemen om de prestaties van applicaties en infrastructuur in de gaten te houden (maken van Splunk alerts en reports);
  • Analyseren van problemen en proactief oplossen van knelpunten of fouten. Maken van SQL queries t.b.v. het monitoren van applicaties;
  • Beveiliging en naleving (Security & Compliance): Meehelpen dat de systemen blijven voldoen aan beveiligingsnormen en compliance-vereisten.

Vereisten / knock-outcriteria
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.

1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd .
2. Een maximum uurtarief van € 95,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 5 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Minimaal een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding;
6. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met testautomatisering;
7. Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met het opstellen van testplannen;
8. Minimaal 3 jaar relevante werkervaring met SQL;
9. Minimaal 3 jaar gedegen kennis van de genoemde methoden, technieken en tools.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

10. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster, totaal 40 punten.
Weging:
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (40 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (25 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (15 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

11. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster, totaal 30 punten.

Weging:
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
c. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

12. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). 
Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score, totaal 30punten.

Weging:
a. Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden (30 punten);
b. Antwoord sluit voldoende aan (20 punten);
c. Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (10 punten);
d. Antwoord sluit niet aan (0 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Tarief
Maximaal € 95,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motovaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:
    • 1d Detacheringsovereenkomst
  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Contractpartijen 
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 18 augustus 2025 09:00de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 19 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 02 september 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
25 Aug 2025
Aanvang
Mon Sep 15 2025 00:00:00 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd)
Inhuurtype
zzp
Opleiding
HBO
Automatisering/ICT
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo