Gemeente Ede
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Jeugdhulpregio JeugdFV
Op dit moment valt Jeugdhulpregio JeugdFV nog onder de gemeente Ede. Per 1 januari 2026 gaat de regio echter als zelfstandige entiteit opereren voor de zeven betrokken gemeenten.
Gemeenten zijn bestuurlijk, financieel en uitvoeringstechnisch verantwoordelijk voor de uitvoering van vrijwel alle jeugdhulp. In de Jeugdhulpregio JeugdFV werken de gemeenten samen voor een betere jeugdhulp. De samenwerking rondom inkoop, contractmanagement, monitoring en facturatie van de jeugdhulp worden regionaal gefaciliteerd vanuit Jeugdhulpregio jeugdFV.
Opdracht
Voor de jeugdhulpregio JeugdFV zijn wij op zoek naar een ervaren Adviseur Inkoop en Contractmanagement Jeugdwet. In deze rol ben je betrokken bij diverse aspecten van de regionale samenwerking binnen het sociaal domein, specifiek gericht op de uitvoering van de Jeugdwet. Je levert een inhoudelijke en strategische bijdrage aan de ontwikkeling, uitvoering en optimalisatie van het inkoop- en contractmanagement binnen de regio. Je speelt een sleutelrol in het opstellen van een visie op het zorglandschap, het vormgeven van strategisch leveranciersmanagement en het adviseren van zowel beleidsteams als bestuur. Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het jeugddomein (lokaal, regionaal en landelijk) en weet deze door te vertalen naar beleid en inkoopstrategieën.
Resultaatgebieden en taken
Als adviseur ben je verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
• Proactief signaleren van ontwikkelingen in de zorg(inkoop)markt en deze vertalen naar kansen en bedreigingen voor de regionale samenwerking;
• Beheren van de regionale inkoopportfolio Jeugdwet en aanpassen hiervan op basis van (boven)regionale beleidsontwikkelingen;
• Adviseren van het regionaal bestuur bij bestuurlijke escalaties met zorgaanbieders;
• Fungeren als strategisch contract- en leveranciersmanager voor contractpartijen inclusief het voeren van accountgesprekken;
• Vervullen van de rol van strategisch specialist binnen segmenten, inclusief advisering aan gemeenten vanuit het Knooppunt;
• Begeleiden van vraagarticulatie en -verheldering om te komen tot een juiste specificatie van de inkoopbehoefte;
• Opstellen en evalueren van inkoopstrategieën, inclusief marktbenadering en risicoanalyses, en vertalen van deze analyses naar bruikbare inzichten voor de regio;
• Vertegenwoordigen van de regio in regionale en bovenregionale werkgroepen, met name op het gebied van leveranciersmanagement en inkoop;
• Monitoren van de tevredenheid en kwaliteit van dienstverlening en processen binnen inkoop en contractmanagement; indien nodig zorgdragen voor bijsturing.
Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met inkoop en contractmanagement;
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
6. Aantoonbare kennis van inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop en contractmanagement binnen de jeugdwet (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met regionale en/of bovenregionale samenwerkingen (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met strategische beleidsadvisering (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke context met projectmatig werken en het begeleiden van inkooptrajecten (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Strategisch inzicht;
- Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Netwerken en relatiemanagement;
- Onderhandelen;
- Omgevingsbewustzijn;
- Projectmatig werken;
- Resultaatgerichtheid;
- Samenwerken;
- Communicatieve vaardigheden;
- Initiatief nemen;
- Visie ontwikkelen;
- Flexibiliteit.
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max. €110,- p/u. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 21 augustus 2025gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.