ENSIA-coördinator

Gemeente Gooise Meren

Opdracht omschrijving

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Gemeente Gooise Meren is voor de periode tot 1 mei 2026 op zoek naar een ENSIA-coördinator die, naast de ENSIA, kan ondersteunen en bijspringen bij informatiebeveiligingsvraagstukken. Samen met onder andere de CISO, ISO en ISMS-coördinator help jij onze organisatie naar een hoger informatiebeveiligingsniveau te tillen.

In deze functie ben jij zowel in- als extern het eerste aanspreekpunt voor de jaarlijkse ENSIA-audit, en help je dit proces verder te professionaliseren. Je werkt samen met de ISMS-coördinator om de ENSIA-stukken te borgen in het ISMS. Je voert controles uit, zorgt ervoor dat de kwaliteit van aan te leveren stukken in orde is en bent het eerste aanspreekpunt voor de externe auditor. Ook ondersteun je bij basiswerkzaamheden op het gebied van informatiebeveiliging.

Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:
- Je bent van A tot Z verantwoordelijk voor de ENSIA-audit van 2025 en voert strakke regie op (wettelijke) mijlpalen binnen het ENSIA-proces
- Organiseren van bewijsmateriaal binnen de afdelingen, samen met collega’s en leveranciers
- Aanleveren van de juiste documenten bij de auditor
- Zorgen dat de stukken klaar zijn voor het bestuurlijke besluitvormingstraject
- Uitvoeren van interne controles (waaronder toetsing op werking)
- Adviseren bij tekortkomingen en voorstellen doen voor verbeteringen op gebied van ENSIA
- Adviseren over kwaliteitsverbetering bij interne beheerprocessen en documentatie
- Algemene operationele ondersteuning binnen team Informatiebeveiliging en Privacy (IB&P). Bijvoorbeeld het beantwoorden van gebruikersvragen uit de organisatie, ondersteunen bij inrichting van het ISMS, ondersteunen bij autorisatiematrixen en adviseren bij DPIA’s en verwerkersovereenkomsten. Dit doe je op basis van de BIO/Cbw en interne beleidsdocumenten
- Je rapporteert periodiek aan de CISO en manager FIA over de voortgang van de ENSIA. De CISO is het primaire aanspreekpunt voor inhoudelijk afstemming en advisering

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde HBO-bachelor of WO-bachelor opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het ENSIA-proces;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving omtrent informatiebeveiliging;

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
5. Aantoonbaar gecertificeerd in Informatiebeveiliging (CISM, CISSP, CIPP/e, CISA) (benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO) (benoem dit duidelijk in het cv) (35 punten);
7. Uurtarief maximaal €115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer (20 punten);
8. Beschikbaar per maandag 22 september voor minimaal 24 uren per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Nauwkeurig: jij weet wanneer het zinvol is om een document drie keer te controleren op fouten
- Communicatief: in deze functie heb je te maken met zowel in- als externe stakeholders. Jij stapt makkelijk op mensen af en weet mensen mee te nemen en te overtuigen
- Pro-actief: jij zorgt ervoor dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van ENSIA en vertaalt dit naar concrete acties
- Zelfstandig: door de ervaring die je meebrengt kun je zelfstandig de ENSIA-audit begeleiden
- Veiligheidsbewust: je hebt aantoonbare kennis over informatiebeveiliging

Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 september 2025, 10:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 9 september 2025 de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 11 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot 11 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
11 Sep 2025
Aanvang
Mon Sep 22 2025 00:00:00 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd)
Inhuurtype
zzp
Opleiding
HBO
Automatisering/ICT
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo