Secretaris commissie advisering bezwaarschriften

Gemeente Borne

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Borne mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Borne. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Borne merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Borne
De kracht van Borne is kleinschaligheid! Mensen 'kennen' elkaar en voelen onderlinge betrokkenheid. In Borne zijn de uitdagingen groot. De kansen eveneens. Jezelf kunnen en mogen zijn; dat vinden wij belangrijk! We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Wij zijn een verbindende en regisserende partner. We zijn sterk in ons werk, samen met elkaar en met de Bornse gemeenschap.

De komende jaren bouwen we verder aan een organisatie waar het fijn werken is, waar je als medewerker gezien wordt en ertoe doet, waar je het gevoel hebt dat je bijdraagt aan een beter Borne. Bouw jij mee aan onze weg vooruit?

Opdracht
Als Secretaris Commissie Advisering Bezwaarschriften speel je een cruciale rol in de behandeling van bezwaarschriften. Je bent een sparringpartner voor de commissieleden, stelt de adviezen van de commissie op en bewaakt de procedures. Daarnaast bereid je de hoorzittingen voor en onderhoud je contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.

Wat ga je doen? 

  • Beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaarschriften;
  • Opstellen van adviezen van de Commissie Advisering Bezwaarschriften;
  • Bewaken van de procedures rondom de behandeling van bezwaarschriften;
  • Voorbereiden van de hoorzittingen en onderhouden van contacten met bezwaarden, derden en andere betrokkenen over de werkwijze van de commissie en de voortgang van het proces;
  • Juridisch adviseren aan de commissieleden;
  • Opstellen van het jaarverslag van de Commissie Advisering Bezwaarschriften;
  • Verrichten van algemene juridische werkzaamheden binnen de organisatie.

Vereisten/knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente;

Gunnigscriteria te beoordeling door Flextender (weging, 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van de awb en gemeentewet (35 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen het fysiek domein (25 punten).

Competenties

  • Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel;
  • Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen;
  • Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren;
  • Je bent effectief en efficiënt;
  • Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;

Benodigd aantal professionals
1. 

Overige informatie
Gemeente Borne heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel
Is hybride werken mogelijk: 50%

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
01 Sep 2025
Aanvang
Z.s.m.
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Burger-/Publiekszaken
Juridisch
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo