Juridisch medewerker frontoffice en bezwaar omgevingsrecht

Gemeente Baarn

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
Als juridisch medewerker frontoffice en bezwaar omgevingsrecht vorm je samen met de casemanagers en je andere collega’s een belangrijke schakel in het proces van het verlenen van omgevingsvergunningen en de afhandeling van bezwaarzaken. Je bent met een collega dagelijks belast met de registratie van de omgevingsvergunningaanvragen (voor onder andere bouwen, slopen, uitritten, kappen en monumenten). Verder geef je onder andere informatie aan de klanten en collega’s over het omgevingsplan, vergunningsvrij bouwen, bouwmogelijkheden, uitbreiden, splitsen, kappen en uitritten. Je draagt zorg voor dossiervorming en verstrekt gegevens aan het Centraal Bureau Statistiek. Je denkt mee en draagt oplossingen aan om de inwoners zo goed als mogelijk te helpen.

Bij bezwaarzaken coördineer je de afhandeling; je bewaakt de termijnen, stelt een beslissing op bezwaar op, draagt zorg voor een zorgvuldige afhandeling, en voert het verweer bij de adviescommissie bezwaarschriften. Van hieruit lever je een actieve bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van omgevingsvergunningen en eventueel het vertalen van beleid in passende juridische instrumenten.

Vereisten / knock-outcriteria
1.Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als frontoffice medewerker met ervaring met juridische procedures als bezwaar/beroep.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
3. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau in de richting van algemeen bestuursrecht, juridische richting, ruimtelijke ordening en planologie (20 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in informatievoorziening over het omgevingsrecht (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch medewerker vergunningverlening op het gebied van het omgevingsrecht (10 punten);
6.Minimaal 2 jaar ervaring als verantwoordelijke in afhandeling van bezwaarzaken over omgevingsvergunningen (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Powerbrowser van Genetics (15 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025 (10 punten);
9.Detavast;bereid om na 1040 uur een arbeidsovereenkomst aan te gaan met de gemeente Baarn (5 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Oplossings- en resultaatgerichte houding;
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: beperkt.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op woensdag 3 september 2025, tussen 16.00 en 17.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
29 Aug 2025
Aanvang
Z.s.m.
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Administratief/Secretarieel
Juridisch
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo