Gemeente Alphen aan den Rijn
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
De ISO is gepositioneerd binnen de sector informatievoorziening van de gemeente Alphen aan den Rijn en werkt voor de gemeenten Kaag & Braassem en Alphen aan de Rijn binnen het team informatiemanagement. Binnen het team werken ongeveer 20 professionals bestaand uit verschillende disciplines, waaronder informatie-adviseurs, architecten, (C)ISO’s, projectleiders en dergelijke. Binnen het team is vanwege ziekte behoefte aan extra ondersteuning op de ISO taken.
Opdracht
De ISO is verantwoordelijk voor de operationele kant van informatiebeveiliging binnen de organisatie. De belangrijkste taken zijn:
- Je hebt een ondersteunende rol bij de implementatie van de BIO en NIS2 maatregelen;
- Het helpen met het informatiebeveiligingsproces en het bewaken van de zorgvuldige omgang met persoonsgegevens;
- Je zorgt voor de afhandeling van incidenten en risicoclassificaties;
- Het stimuleren van risicobewust denken en privacy bewustzijn binnen de organisatie door verbinding te leggen tussen wat de regels voorschrijven en hoe medewerkers hun eigen werk invullen;
- Je zorgt voor de uitvoering van audits en ziet erop toe dat alle gegevens op orde zijn en blijven en op tijd en juist worden uitgevoerd;
- Het meeschrijven, interpreteren en inpassen van beleid in een bestaand beleidskader.
Wij zijn op zoek naar een ervaren Information Security Officer (ISO). De ISO-taken spelen een cruciale rol spelen in het waarborgen van de informatiebeveiliging binnen onze organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Informatica, Cybersecurity;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ISO (Information Security Officer) of Security IT-consulent;
4. Relevante vaktechnische certificering (CISSP of CISM) of gelijkwaardig.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het domein ICT binnen een gemeente (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het toetsen van (het compliant zijn aan) verwerkersovereenkomsten (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van ISO 27001, ISO 27002 en/of BIO en AVG (licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 10 september 2025 voor minimaal 36 uur per week (10 punten);
9. Een maximum tarief van €90,- exclusief btw, inclusief woon-werk verkeer en fee Flextender (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Daadkrachtig;
- Analytisch;
- Adviserend.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, deels vanwege de opgave is een minimaal 2 à 3 dagen fysieke aanwezigheid vereist.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op vrijdag 5 september 2025 ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.