(Implementatie-) Adviseur Contractmanagement

Gemeente Gooise Meren

Opdracht omschrijving

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Eén van de twee adviseurs contractmanagement gaat langere tijd met verlof. Om de doorontwikkeling van contractmanagement te continueren zijn we op zoek naar tijdelijke vervanging.

Binnen gemeente Gooise meren hebben we ongeveer 600 actieve contracten. We willen graag dat al die afspraken goed worden nagekomen. Natuurlijk omdat we de Aanbestedingswet willen naleven, maar ook omdat we ons belastinggeld doeltreffend willen uitgeven. Als dat een keer toch niet helemaal lukt, dan legt de contractmanager dit goed vast en maakt hij/ zij met de ondernemer verbeterafspraken. Maar hoe doe je dat als je dat eigenlijk nog nooit eerder gedaan hebt? Of wat moet je doen als de ondernemer niet goed genoeg verbetert?

Dan kom jij als redder in nood! Met adviezen over de mogelijkheden binnen het contract en praktisch en zakelijk advies. Daarnaast help je de organisatie om noodsituaties te voorkomen. Dit doe je vooral voor de afdelingen Uitvoeringsdienst Sociaal Domein, Facilitair, ICT en Automatisering.

Als (implementatie-) Adviseur Contractmanagement help je ook bij de technische en organisatorische implementatie van ons nieuwe contractmanagementsysteem ISPNext en een goed gebruik daarvan door collega’s. We zijn ongeveer halverwege de implementatie. Het contractbeheer is ingeregeld inclusief verlengen van contracten via het systeem.

Technisch is de implementatie nog nodig van

  1. de financiële koppeling met ERPx realiseren samen met ICT en Financiën,
  2. algemene contract evaluatie vragenlijsten ontwikkelen en inrichten,
  3. KPI- ruimte inrichten zodat contractmanagers het kunnen vullen
  4. Afronden van sjablonen en e-sign voor nieuwe contracten (dus geen verlengingen),

En bij dit alles heldere en gebruiksvriendelijke handleidingen.

Organisatorisch help je bij het opleiden en ondersteunen van contract managers. Op onze kennisbank staat al een overzicht van de taken op hoofdlijnen. Een verdere uitwerking hiervan is nodig zodat contractmanagers een handboek hebben voor contractmanagement bij Gooise Meren.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 , voor 16 tot 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
2. Aantoonbare ervaring met escalaties binnen (bij voorkeur ICT- en zorg-) contracten als contractmanager of contracteigenaar;
3. Aantoonbare ervaring met de implementatie van een Contractbeheer of -managementsysteem;
4. Aantoonbare ervaring met projectmatig werken;
5. Aantoonbaar kennis van de Aanbestedingswet;
6. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
7. Aantoonbare recente werkervaring met de implementatie van een contractmanagementsysteem (CMS)(50 punten)
a. Geen ervaring (0 punten/ knock-out);
b. Ervaring als gebruiker (contractmanager, contracteigenaar) met de implementatie van een CMS (10 punten);
c. Ervaring als gebruiker (contractmanager, contracteigenaar) met de implementatie van ISPNext (15 punten);
d. Ervaring als projectleider, functioneel beheerder of adviseur contractmanagement (<> contractmanager) met de implementatie van een CMS (45 punten);
e. Ervaring als projectleider, functioneel beheerder of adviseur contractmanagement (<> contractmanager) met de implementatie van ISPNext (50 punten).
8. Aantoonbare recente werkervaring met advisering bij contractescalaties (40 punten)
a. Weinig ervaring met contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, - manager of jurist (0 punten);
b. Betrokken bij twee tot en met vier contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, - manager of jurist. Eén of twee daarvan waren software of zorg-contracten (5 punten);
c. Betrokken bij vijf tot en met acht contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, - manager of jurist. Eén of twee daarvan waren software of zorg-contracten (10 punten) ;
d. Betrokken bij meer dan acht contractescalaties als adviseur contractmanagement, contracteigenaar, - manager of jurist. Minstens drie daarvan waren software of zorg-contracten (40 punten).
9. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (max 10 punten);
a. Een maximum uurtarief tot €84,99 (10 punten);
b. Een maximum uurtarief van €85 tot €89,99 (7 punten);
c. Een maximum uurtarief van €90 tot €94,99 (5 punten);
d. Een maximum uurtarief van €95 tot €99,99 (2 punten);
e. Een maximum uurtarief van €100 (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

    • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht
    • Affiniteit met het optimaliseren van contractmanagement met creatieve ideeën
    • Resultaatgericht, besluitvaardig en analytisch sterk
    • Sterk in plannen / organiseren
    • Professioneel en representatief

Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast gedurende de hele opdracht inclusief verlengingen.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-ochtend, di, do-ochtend, vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025, 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur en de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
02 Sep 2025
Aanvang
Z.s.m
Inhuurtype
zzp
Opleiding
HBO+
Juridisch
Voorlichting/Communicatie
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo