Optimaliseren Digitale Dienstverlening Team Burgerzaken

Gemeente Voorst

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Voorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Voorst . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Voorst merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever

Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Opdracht

In deze opdracht ga je aan de slag met het in kaart brengen, verbeteren en vernieuwen van de digitale producten en processen binnen ons team Burgerzaken.
Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Inventarisatie huidige digitale dienstverlening: analyseren van onze huidige e-diensten.
  • Verkenning verbetermogelijkheden: het signaleren van quick wins en het opsporen van inefficiënties en onderzoeken welke diensten we verder kunnen digitaliseren en welke innovaties we kunnen inzetten.
  • Voorstel voor optimalisatie en implementatie: opstellen van een concreet advies met verbetermaatregelen en een praktische implementatieaanpak.

Optioneel: zelf de uitvoering van de implementatie op je nemen.

Wij zoeken een analytische en resultaatgerichte professional die energie krijgt van het verbeteren van digitale processen en dienstverlening. Jij weet hoe je kansen signaleert en deze vertaalt naar concrete oplossingen. Daarnaast beschik je over

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met Key2Burgerzaken en xxllnc;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met digitalisering en optimaliseringstrajecten;
3. Een aantoonbare afgeronde mbo 4 opleiding;
4. Aantoonbare werkervaring met implementatie processen.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Key2Burgerzaken en xxllnc (40 punten);

6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met digitalisering en optimaliseringstrajecten (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring binnen een middel kleine gemeentelijke organisatie tot 30.000 inwoners (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Resultaatgericht werken;
- Overtuigen;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal in overleg. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Door de professional zelf geschreven motivatie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel.

Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. ingehuurde professionals krijgen een laptop en/of telefoon vanuit gemeente Voorst. Dit is ook het geval bij ZZP’ers.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
02 Sep 2025
Aanvang
Wed Oct 01 2025 00:00:00 GMT+0200 (Central European Summer Time)
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Automatisering/ICT
Burger-/Publiekszaken
Projectmanagement
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo