SamenTwente
Opdracht omschrijving
SamenTwente
SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT).
Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht.
Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving.
Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op én versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.
De projectleider maakt in de regel gebruik van ICT-hulpmiddelen die door de opdrachtgever beschikbaar worden gesteld, zoals een laptop en mobiele telefoon. Binnen onze organisatie is dit de gangbare werkwijze, gezien de aard van de werkzaamheden en de strikte richtlijnen op het gebied van informatiebeveiliging en privacy. Het gebruik van deze middelen is nodig om toegang te krijgen tot interne systemen en om veilig te kunnen werken met vertrouwelijke informatie. Deze werkwijze is niet bedoeld om een gezagsverhouding te creëren, maar vloeit voort uit functionele en wettelijke vereisten. De professional behoudt volledige zelfstandigheid in de uitvoering van de werkzaamheden, volgens de uitgangspunten van de Wet DBA.
Team
Team Informatiemanagement & Technologie (IM&T)
Opdrachtbeschrijving:
SamenTwente is op zoek naar een ervaren professional op het gebied van Identity & Access Management (IAM) voor een tijdelijke opdracht. In de aanloop naar 2026 wil SamenTwente de basis leggen voor een toekomstbestendige IAM-architectuur, passend binnen onze Microsoft-first en SaaS-gedreven strategie.
Identity wordt gezien als een belangrijkste digitale perimeter binnen een Zero Trust architectuur. Samen met logging, monitoring en device management moet IAM bijdragen aan een stevige digitale weerbaarheid.
Jij gaat in deze opdracht een gedegen gap-analyse en haalbaarheidsonderzoek uitvoeren voor een volwaardige IAM-oplossing binnen onze context. Dit onderzoek is de basis voor jou om tot een doelarchitectuur en planning te komen, inclusief een roadmap, die het gehele IAM-domein raakt: van beleid en governance tot techniek en tooling.
Werkzaamheden:
Microsoftproducten en toonaangevende IAM-tools.
Vereisten/knock-out criteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van IAM in hybride landschappen, benoem duidelijk waar deze werkervaring is opgedaan;
2. Aantoonbare werkervaring met Microsoft Entra ID (Azure AD);
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van advies- en onderzoeksrapporten;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met IAM-trajecten binnen de publieke sector; (40 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met Microsoft technology; (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met SaaS-integraties en federatieve identiteitsmodellen; (30 punten)
Competenties
1. Analytisch vermogen
Voor het doorgronden van complexe IAM-vraagstukken en het uitvoeren van een gap-analyse.
2. Adviesvaardigheden
Om heldere, onderbouwde adviezen te formuleren en over te brengen aan stakeholders.
3. Zelfstandigheid en initiatief
Nodig om zelfstandig het onderzoek en adviestraject vorm te geven.
4. Organisatiesensitiviteit
Voor het herkennen en verbinden van belangen binnen een overheidsorganisatie.
5. Technische expertise
Essentieel voor het beoordelen van IAM-oplossingen en het ontwerpen van een passende architectuur.
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
SamenTwente heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 135,-- euro per uur / . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 10 september 2025 14:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 4 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.