Gemeente Hengelo
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hengelo mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hengelo. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hengelo merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.
Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.
Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.
Team
Duurzaamheid en circulariteit en coöperatie Energie van Hengelo
Opdracht
Wil jij inwoners van Hengelo helpen bij het verduurzamen van hun woning door hen wegwijs te maken in het woud van subsidies en regelingen? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
Als medewerker van het subsidieloket ben jij het eerste aanspreekpunt voor eigenaar-bewoners en kleine verhuurders in Hengelo. Je informeert en ondersteunt hen bij het aanvragen van landelijke, provinciale en gemeentelijke subsidies en leningen, met een focus op:
- Subsidies binnen het SPUK NIP LAI-programma;
- Ondersteuning via de Ontzorgfinanciering;
- Deelnemers aan de renovatiedeal;
- Woningeigenaren in een (voorbereidend of lopend) wijkuitvoeringsplan (WUP).
Ook bied je ondersteuning aan maatschappelijke instellingen en andere doelgroepen buiten deze categorieën, in overleg.
Je stelt per woning een basisrapportage op in Excel met o.a.:
- Adresgegevens en bouwjaar;
- Energielabel en staat van bouwdelen;
- WOZ-waarde (boven/onder grens);
- Gegeven advies en aangevraagde subsidies/leningen.
Wat breng jij mee?
- Interesse in duurzaamheid en energiebesparing;
- Administratieve nauwkeurigheid en klantgerichtheid;
- Ervaring met subsidieaanvragen is een pré;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Zelfstandig kunnen werken en initiatief tonen.
Wat bieden wij?
- Een maatschappelijk relevante functie binnen een betrokken coöperatie;
- Samenwerking met een enthousiast team;
- Marktconforme vergoeding.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van aanvragen binnen een gemeente of soortgelijke organisatie.
Gunningscriteria, te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Excel, geef duidelijk aan in het cv waar deze ervaring is opgedaan (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van subsidieaanvragen binnen een gemeente of soortgelijke organisatie (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het SPUK NIP LAI-programma (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Luisteren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Plannen en organiseren;
- Administratief sterk;
- Klantgericht;
- Communicatief;
- Zelfstandig werken;
- Proactief.
Benodigd aantalprofessionals
1.
Overige informatie
Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 5. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 5 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 2 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 3 september gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 4 september 2025, 09.00. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.