Provincie Utrecht
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Resultaatopdracht
De provincie Utrecht zet in op de transitie naar een toekomstbestendige en duurzame landbouw. Je levert direct resultaat door agrariërs en erfeigenaren te begeleiden in hun transitieproces en helderheid te bieden over de planologische (on)mogelijkheden. Veel agrarisch ondernemers en erfeigenaren in het landelijk gebied staan daarbij voor complexe keuzes over de toekomst van hun bedrijf of erf. Met jouw inzet worden trajecten begeleid, ben je bruggenbouwer naar gemeenten, manage je verwachtingen en ontstaan duurzame keuzes en groeit het aantal toekomstbestendige bedrijven.
De inzet van de onafhankelijke plattelandscoach RO leidt tot concrete resultaten nl.:
De uiteindelijke keuze ligt altijd bij de agrariërs of erfeigenaren zelf.
De praktijk leert dat veel erftransitievraagstukken vragen oproepen op het gebied van ruimtelijke ordening en vergunningverlening. Om ook deze trajecten goed te begeleiden en te versnellen, wordt het team van plattelandscoaches uitgebreid met een ervaren coach met specifieke expertise op ruimtelijke ordening.
Resultaatopdracht – Plattelandscoach Erftransitie met RO-expertise
De coach levert de volgende resultaten op:
Wat breng je mee
(Het coachaanbod voor de agrariërs en erfeigenaren bestaat uit 25 uur die geheel door de provincie gefinancierd wordt. Vervolgens is er voor de agrariërs en erfeigenaren nog eens 18 uur beschikbaar, waarbij zij een eigen bijdrage betalen van 35%. Deze eigen bijdrage factureer je als plattelandscoach zelf bij de agrariërs en/of erfeigenaren.)
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Het maximale uurtarief bedraagt € 100,00, met een 15% opslag voor kennisdeling en intervisie;
3. Aantoonbare werkervaring met coaching/begeleiding van (voormalig) agrarisch ondernemers;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met bedrijfskundige en/of planologische vraagstukken op agrarische erven, benoem concrete voorbeelden in het CV.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal maximaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met professionele coaching/begeleiding/advisering van ondernemers/eigenaren van (familie)bedrijven, in de afgelopen 10 jaar (15 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met professionele coaching/begeleiding/advisering van minimaal 10 (voormalig) agrarisch/plattelands-ondernemers, benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met professionele coaching/begeleiding/advisering van minimaal 10 (voormalig) agrarisch ondernemers bij het realiseren van planologische veranderingen/erftransitieprojecten op het erf, benoem deze duidelijk in het CV (25 punten);
8. Vanuit je brede achtergrond heb je algemene kennis van vraagstukken rondom de bedrijfsoverdracht, sanering, functieverandering, het vinden van nieuwe verdienmodellen, energie, en/of mestverwaarding. Door je algemene kennis, kun je de goede vragen stellen en eventueel doorverwijzen naar collega’s (10 punten);
9. Door werkervaring met coaching/begeleiding van tenminste 5 (voormalig) agrarisch ondernemers in de provincie Utrecht beschikt je over een goed ontwikkeld netwerk in de provincie Utrecht met relevante partijen zoals gemeenten, erfbetreders, adviseurs en de provincie, benoem deze duidelijk in het CV (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van ondernemers in gesprekken met gemeenten over erftransitieplannen, minimaal 3 aantoonbare projecten benoemen in het CV (10 punten);
11. Aantoonbaar lidmaatschap van de branchevereniging NOBCO voor coaching, en/of EIA geregistreerd voor coaching op het niveau van Practitioner, Senior Practitioner of Master Practitioner en/of geregistreerd in het BAS-register. Benoem dit duidelijk in het CV (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen (knock-out criteria) die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria te beoordelen in Stap 2”. De offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring met de doelgroep
De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op 8 van de 10 competenties minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op 8 van de 10 competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de Gegadigden die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoen aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De aangeboden kandidaat dient 1 á 2 dagen per week inzetbaar te zijn. Hybride werken is soms mogelijk, maar meestal niet geschikt voor coachinggesprekken met de deelnemer.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 2 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 3 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.