Gemeente Elburg
Opdracht omschrijving
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Opdracht
Gemeente Elburg werkt al jaren deels digitaal met het zaaksysteem Djuma als rode draad door de organisatie die deze wijze van werken digitaal ondersteunt. Het domein Samenleving (‘SoZa’) werkt echter nog niet geheel digitaal en dat is wel wenselijk als we invulling willen geven aan de wensen van onze inwoners, maar ook aan Wet- en regelgeving. Met de komst van de Wet modernisering elektronisch Bestuurlijk verkeer die van kracht is op 01-01-2025 is het noodzakelijk al stappen te zetten om hieraan te kunnen voldoen. Maar bovenal hebben we zelf de ambitie om sneller, efficiënter te werken en tegemoet te komen aan de huidige eisen die daaraan gesteld worden.
Met Papierloos werken laten we als organisatieonderdeel zien dat we digitaal communiceren met onze inwoners en instellingen, in lijn met hun behoeften. Met de pas ontwikkelde visie willen we als organisatie laten zien dat we een betrouwbare en dienstverlenende organisatie zijn die betrokken is bij onze inwoners, organisatie en ondernemers en daar horen geen papieren processen meer bij. Wij zijn een gemeente die dicht bij haar inwoners staat. De vraag van de inwoner staat centraal. Onze dienstverlening is passend bij de behoefte van de inwoner. Waar mogelijk overtreffen wij de verwachting van de inwoner. Digitaal eerst, face-to-face waar nodig en altijd persoonlijk. Wij zijn betrouwbaar, laagdrempelig en duidelijk.
De gemeente wil onder meer een betrouwbare en dienstverlenende organisatie zijn. Voor dit project zijn vrijwel al deze kernwaarden van belang.
Projectresultaten
- Papierloos werken;
- Processen beschrijven in Engage;
- Inrichten en modelleren proces en zaaktype Djuma;
- Ontwikkelen/optimaliseren sjablonen Xential;
- Ontwikkelen / optimaliseren e-Formulieren en website;
- Inrichten testzaak Djuma;
- Training Djuma;
- Testen door eindgebruikers;
- Livegang zaaktypen.
- Inrichting MijnElburg.nl (PIP);
- Doorontwikkeling zaaktypen en begeleiding op de werkvloer op aanvraag.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 10 uur per week;
2. Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een kleine gemeente (20.000 tot 25.000 inwoners);
4. Een afgeronde opleiding en of cursus Scrum.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider of coördinator binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
6. Aantoonbare ervaring met optimalisatie processen (25 punten);
7. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo niveau (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Djuma en Engage (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je werkt zelfstandig vanuit een proactieve benadering;
- Je bent resultaatgericht;
- Je bent daarnaast ook op samenwerking gericht en dienstverlenend ingesteld;
- Je bent initiatiefrijk in situaties die je probleemoplossend vermogen aanspreken en bent goed in staat om conflicterende belangen af te wegen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in goed overleg vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja, projectgroep vergaderingen live!
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 september 2025, in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 5 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 9 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.