Vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten

Gemeente Pekela

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Pekela mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Pekela. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek.
Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis.
Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’.
Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur. Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren.
De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.
Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv.

Team
Jouw werkzaamheden vinden plaats in het Team Fysiek. Dit team bestaat uit meerdere disciplines zoals RO/VTH, Projecten/Duurzaamheid/EZ en Buitendienst. Als vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten werk je binnen de discipline RO/VTH. Hier werken 11 professionals zoals toezichthouders Bouw, juristen, Boa's en vergunningverleners Omgevingswet.

Opdracht
In deze rol ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en afhandelen van vergunningaanvragen binnen de kaders van de Algemene Plaatselijke Verordening en bijzondere wetten. Je zorgt voor een juridisch correcte en tijdige besluitvorming, waarbij je belangen zorgvuldig afweegt en bijdraagt aan een veilige, leefbare en goed georganiseerde openbare ruimte. Je bent gesprekspartner voor interne en externe stakeholders en weet je weg in bestuurlijke en juridische processen.

Ben jij een ervaren vergunningverlener die overzicht houdt in complexe regelgeving en energie krijgt van het schakelen tussen beleid, uitvoering en samenwerking? Dan sluit deze opdracht naadloos aan bij jouw kwaliteiten.

Wat zijn je taken?
Als vergunningverlener APV & Bijzondere Wetten heb je een gevarieerd takenpakket. Je coördineert het volledige proces van vergunningverlening op het gebied van APV en bijzondere wetten, zoals evenementenvergunningen, standplaats- en exploitatievergunningen, objecten in de openbare ruimte en vergunningen op basis van de Alcoholwet en de Wet op de Kansspelen
Je adviseert het college van B&W, de burgemeester en collega’s over vergunningsaanvragen en gerelateerde juridische vraagstukken.
Je neemt actief deel aan lokale en regionale overleggen.

Wie ben jij?
Je bent een nauwkeurige en betrokken professional met kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder de Alcoholwet, de Wet Bibob, de Verordening Fysieke Leefomgeving en de Wet op de Kansspelen. Nog niet met alle wetten bekend? Geen zorgen, je bent leergierig en pakt nieuwe informatie snel op. Je hebt oog voor detail, bent een fijne collega om mee samen te werken en weet van aanpakken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten;
4. Beschikbaar voor 24 - 36 uur per week voor minimaal 6 maanden.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde relevante opleiding op minimaal mbo4 niveau; (30 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener APV en Bijzondere Wetten in de afgelopen 5 jaar;(50 punten)
7. Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief, waarin hij/zij de werkervaring onderbouwd in relatie tot de opdracht is toegevoegd aan het cv; (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent in staat om onder tijdsdruk goed en collegiaal te presteren.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en beschikt over zeer goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
  • Je bent goed in organiseren, planmatig en zorgvuldig werken.
  • Je bent in staat om zelfstandig alle voorkomende aanvragen af te handelen.
  • Je bent pro actief en denkt mee in oplossingen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.

Stap 2: Selectie 3 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen vinden plaats in onderling overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja er is de mogelijkheid voor gedeeltelijk hybride werken.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 22 september 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 10 september 2025 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 11 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 12 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
12 Sep 2025
Aanvang
z.s.m.
Inhuurtype
detachering
Opleiding
MBO
Juridisch
Openbare orde en veiligheid
Vergunningverlening
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo