Gemeente Zeist
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Het team Publiekszaken bestaat uit ruim 40 medewerkers verdeeld over Burgerzaken, het Klantcontactcentrum en Rreceptie. We verwachten best veel van je, maar dat doe je uiteraard niet alleen! Je komt te werken in een leuk en gedreven team dat volop in ontwikkeling is en waarin je mag bouwen. Samen met je collega’s werken we aan de doorontwikkeling van onze dienstverlening waarbij verbinding maken en vertrekken vanuit de ander altijd centraal staat.
Opdracht
Als WOO-Coördinator/WOO-Jurist
contactfunctionarisC ben je het eerste aanspreekpunt voor inwoners bij het indienen van een WOO-verzoek. Het uitgangspunt van de Woo is openbaarheid van informatie. Binnen de rol van Woo-contactfunctionarisCoördinator beantwoord je op laagdrempelige manier vragen over de aanwezigheid van overheidsinformatie in de gemeente Zeist. Dit kan door te helpen bij het doorzoeken van openbaar gemaakt informatie op de eigen website of andere websites waarop de gemeente informatie publiceert. Je kan ook de verzoeker in contact brengen met de dossierhouder die kennis heeft van informatie die (nog) niet openbaar is. Daarnaast geef je voorlichting over de mogelijkheid om een verzoek om informatie in te dienen op grond van de Woo en ondersteun je de inwoner hierbij. Je onderhoudt contact met de Woo-verzoekers en met de medewerker waar het Woo-verzoek door moet worden afgehandeld. Met de collega’s bekijk je ook meteen of de informatie in het vervolg op een transparante manier pro-actief gecommuniceerd kan worden en wat dit betekent voor de inrichting van de werkprocessen.
Graag nog even uniformiteit toevoegen. Soms staat er WOO, soms staat er Woo. Dus even kiezen hoofdletters of kleine letters.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van WOO-verzoeken of ingebrekestellingen bij een gemeentelijke organisatie;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten, SJD of Bestuurskunde;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Woo of Wob binnen een overheidsorganisatie;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met juridische advisering over de WOO; (30 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur bij een gemeente; (20 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Woo of Wob binnen een overheidsorganisatie (30 punten);
8. Kandidaat beschikt over analytische vaardigheden en weet draagvlak te creëren, daarnaast beschikt te kandidaat over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigeden, aangetoond door een bondige motivatiebrief geschreven door de kandidaat zelf. (10 punten)
9. Maximum uurtarief van €95,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Zelfstandig
- Resultaatgericht
- Communicatief vaardig
- Analystisch
- Samenwerken
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling.
Stap 2: Selectie 10 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 12 september 2025 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 5 september 2025 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 8 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 10 september 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.