Auditor

Gemeente Ede

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
De gemeente Ede is op zoek naar een tijdelijke auditor ter ondersteuning van de afdeling tijdens de wervingsperiode van een vaste medewerker. Je helpt mee om de werkdruk in de tussenliggende periode te verlagen.

Als auditor houd jij je bezig met de voorbereiding en de uitvoering van onafhankelijke audits binnen onze organisatie. Je voert onderzoeken uit, signaleert knelpunten en bespreekt deze actief met betrokken partijen. Daarbij geef je heldere adviezen over hoe processen kunnen worden verbeterd.Ook denk je, vanuit je onafhankelijke rol in de derde lijn, proactief mee bij proceswijzigingen, waarbij je mogelijke risico’s in kaart brengt en adviseert over rechtmatigheid, doelmatigheid en efficiëntie.

Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het voorbereiden en uitvoeren van (financiële) audits op begrotingen, jaarrekeningen en administratieve processen, met focus op getrouwheid en rechtmatigheid.
  • Het controleren van de rechtmatigheid van (financiële) processen zoals subsidies, aanbestedingen en gemeentelijke uitgaven.
  • Het analyseren van risico’s en adviseren over verbeteringen van interne controlemaatregelen en administratieve processen.
  • Het opstellen van auditrapportages en aanbevelingen, en adviseren van het management over uitvoering en naleving van wet- en regelgeving. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies.
  • Het analyseren van data en fungeren als klankbord voor het management, directie en externe partijen om de rechtmatigheid en transparantie van gemeentelijke processen te waarborgen.
  • Het samenwerken met interne en externe stakeholders om te zorgen voor een rechtmatige en betrouwbare overheid, waarbij je bijdraagt aan het versterken van de transparantie en compliance binnen de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance of Accountancy (30 punten);
6. Minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits binnen de (semi) publieke sector (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van audits op Europese aanbestedingen (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met data gedreven werken (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch, het vermogen om grote hoeveelheden data grondig te analyseren, patronen te ontdekken en daarmee risico’s te voorspellen, processen te optimaliseren en kansen te benutten die anders onopgemerkt zouden blijven.
  • Resultaatgericht, het vermogen om met een doelgerichte aanpak audits uit te voeren die niet alleen inzichten opleveren, maar ook daadwerkelijk bijdragen aan optimalisatie en compliance, waarbij je de voortgang bewaakt, gefocust blijft op kwaliteit en stakeholders overtuigt van de meerwaarde van je aanbevelingen.
  • Goed ontwikkelde adviesvaardigheden, het vermogen om met goed ontwikkelde adviesvaardigheden de vraag achter de vraag te achterhalen, zorgvuldig te luisteren en te analyseren, je boodschap af te stemmen op de doelgroep en je soepel te bewegen binnen een politiek-bestuurlijke omgeving.

Benodigd aantal professionals
1

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 september 2025 vanaf 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 10 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 12 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 15 september 2025, 09.00. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
15 Sep 2025
Aanvang
Zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 15 oktober 2025
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Bestuurlijk
Financieel/Economisch
Projectmanagement
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo