Gemeente Purmerend
Opdracht omschrijving
Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Als onderdeel van team ICT bestaat de afdeling functioneel beheer uit ca. 25 collega’s, verdeeld over 5 clusters. Financiën, Bedrijfsvoering, Maatschappelijk, Publiek en Ruimtelijk & Techniek
Opdracht
De gemeente Purmerend wenst ondersteuning bij het functioneel beheer van onder andere de softwareapplicatie iFinanciën van Pinkroccade, die wordt ingezet voor boekhouding en facturatieprocessen. De opdracht richt zich op het zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden binnen het cluster financiën, met een primaire focus op de iFinanciën-applicatie en de bijbehorende processen.
Werkzaamheden
De opdrachtnemer voert de opdracht zelfstandig uit en is verantwoordelijk voor:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij (lokale) overheid;
2. Aantoonbare werkervaring met het gebruik en beheer van SAP;
3. Aantoonbare werkervaring met de werkprocessen binnen afdelingen/teams Financiën;
4. Beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de opdracht;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinanciën (benoem dit duidelijk in het cv.)(40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van financiële en DMS/ERP systemen (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
Competenties
- Teamspeler;
- Communicatief vaardig;
- Verbindingen kunnen leggen;
- Meedenken;
- Adviserend.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent dat thuiswerken alleen mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 18 september in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 16 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 9 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 11 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 15 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
