Teamleider Financiën en Belastingen

Gemeente Midden-Delfland

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland mag. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar. Midden-Delfland is een gemeente met een uniek landschap, een rijke historie en een vitale economie. De organisatie telt ongeveer 180 medewerkers. Die werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving en Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en korte lijnen.

Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zoeken wij een interim teamleider Financiën & Belastingen.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

Dit is jouw team
Je bent verantwoordelijk voor de (sub)teams Financieel beleid, financieel beheer en belastingen. Dit zijn 13 medewerkers en een aantal inhuurkrachten. Je maakt daarnaast deel uit van het managementteam van bedrijfsvoering en van het organisatiebrede managementteam.

Opdracht
Wij zoeken een interim teamleider Financiën & Belastingen die zorgt voor de dagelijkse aansturing en borging van de continuïteit van de financiële processen.
De opdracht omvat onder andere:

  • Leidinggeven aan het team Financiën & Belastingen.
  • Verantwoordelijkheid voor de P&C-cyclus, begroting, jaarrekening en fiscale taken.
  • Borging van kwaliteit en rechtmatigheid van de financiële huishouding.
  • Advisering richting directieteam en bestuur (college en raad).
  • Schakel vormen tussen team, afdeling, MT en directie/college.
  • Adviseren over scenario's positionering gemeentelijke belastingen

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën;
4. Aantoonbare werkervaring met de BBV, P&C cyclus en interne controle, benoem waar dit is opgedaan
5. Per oktober 2025 beschikbaar voor tenminste 30 uur per week, waarvan minimaal maandag en donderdag vanaf kantoor.

Gunningscriteria (weging)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën; (30 punten)
a. Minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën (0 punten)
b. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën binnen een gemeente (20 punten);
c. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën binnen een gemeente met <30.000 inwoners (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager / teamleider (25 punten);
8. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding HOFAM, bestuurskunde, economie, accountancy of bedrijfskunde (10 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het adviseren op het gebied van gemeentelijke financiële op het gebied van BBV, P&C cyclus én interne controle. Benoem al deze punten in het cv (20 punten);
10. Beschikbaar per uiterlijk 1 oktober 2025 voor minimaal 30 per week verdeeld over vier dagen (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Coachend en resultaatgericht leiderschap.
  • Financieel deskundig (BBV, P&C-cyclus, gemeentelijke belastingen).
  • Communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Omgevingsbewust en bestuurlijk sensitief.
  • Samenwerkend en verbindend.
  • Besluitvaardig, houdt overzicht en stelt prioriteiten.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: vier dagen beschikbaar waarbij in ieder geval op maandag en donderdag aanwezigheid op kantoor gewenst is

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september 2025 tussen 13:00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 10 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op donderdag 11 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Update 10-09: Er zijn geen inhoudelijke vragen ingediend.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 12 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
12 Sep 2025
Aanvang
Zo spoedig mogelijk
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Burger-/Publiekszaken
Financieel/Economisch
P&O/HR
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo