Gemeente Zwolle
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
De gemeente houdt toezicht bij liefst 1.200 panden in Zwolle. Een diversiteit aan gebouwen, zoals een theater, een ziekenhuis en kamerverhuurpanden. Veel gemeenten besteden dit toezicht uit, maar wij houden in eigen hand. Als toezichthouder heb je daarom veel invloed op het brandveiliger maken van gebouwen in onze stad. Zowel op de korte als de lange termijn.
Visuele controles
Elk jaar controleert het team enkele honderden gebouwen visueel op brandveiligheid. Jij bezoekt locaties, let op technische en bouwkundige veiligheidsmaatregelen en inventariseert risico’s. Van elke visuele controle maak je een verslag in een geautomatiseerd systeem.
In je rapportage neem je op of er maatregelen moeten worden getroffen. Uiteraard controleer je op de afgesproken termijn of deze maatregelen zijn uitgevoerd. Je treedt op als dat niet is gebeurd en neemt de regie over de (juridische) correspondentie.
Klachten en meldingen
Er komen regelmatig klachten en meldingen over brandveiligheid bij ons binnen. Mijn dochter woont in gebouw X. Is dat wel veilig? We zien dat boven het café Y mensen wonen. Er is geen buiten-brandtrap. Mag dat wel? Samen met je collega Toezichthouders nemen jullie deze vragen in behandeling. Jullie zijn een leuk team dat goed met elkaar samenwerkt en taken probleemloos verdeelt.
Adviserende rol
Als brandveiligheidsspecialist heb je een adviserende rol bij aanvragen, waar een omgevingsvergunning voor het bouwen nodig is. Je adviseert ook bij het verlenen van evenementenvergunningen. Hoeveel publiek wordt er verwacht? Waar worden bakkramen geplaatst? En waar wordt er met gasflessen gewerkt? Je checkt of de evenementenorganisatie overal aan heeft gedacht en of er wordt voldaan aan brandveiligheidseisen. Voorafgaande aan evenementen voer je controles uit.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in de richting van Bouwkunde of daarmee vergelijkbaar en een specifieke opleiding op het gebied van brandpreventie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met de geschetste werkzaamheden in de afgelopen 10 jaar (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring is opgedaan);
4. Kandidaat is bereid dinsdag en donderdag op kantoor te werken in Zwolle;
5. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet, het BBL en de BGBOB.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken met de e-Suite (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (20 punten)
8. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken met PowerBrowser van Genetics (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze ervaring is opgedaan)
9. Kandidaat is binnen 2 maanden na de start van de opdracht beschikbaar voor ten minste 32 uur per week
10. Kandidaat is in het bezit van een afgeronde hbo opleiding Bouwkunde of daarmee vergelijkbaar en een specifieke opleiding op het gebied van brandpreventie
11. Beschikbaarheid van een eigen auto
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
-je bent ondenemend, pragmatisch, kritisch, dienstverlenend en vooral oplossingsgericht
-je bent klantgericht, besluitvaardig en daadkrachtig
-je kunt problemen goed analyseren en je bevindingen en adviezen helder, evenwichtig en overtuigend presenteren
-je beschikt zowel mondeling als schriftelijk over goede communicatie vaardigheden
-je bent hiermee in staat om goede rapportages te schrijven, gesprekken op verschillende niveaus te voeren en voorlichting te geven aan verschillende doelgroepen
-oplossingsgericht, omgevingsbewust en organisatorisch sterk zijn termen die u omschrijven.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op begin week 38. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 10 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 11 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 12 september 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.