Directievoerder en Toezichthouder

Gemeente Purmerend

Opdracht omschrijving

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vindenwe belangrijk.

Opdracht
De gemeente Purmerend is op zoek naar een ervaren directievoerder en toezichthouder voor de realisatie van twee bouwprojecten: de nieuwbouw van een schoolgebouw en de uitbreiding van het Leeghwaterbad. Beide projecten worden uitgevoerd in opdracht van de gemeente en starten in het eerste kwartaal van 2026. De voorbereiding van de uitvoering start in het vierde kwartaal van 2025.

Het betreft een tijdelijke opdracht op, waarbij de opdrachtnemer zelfstandig en onafhankelijk werkzaamheden verricht. Nauwe samenwerking en afstemming met de projectleiders is bij deze projecten cruciaal. De directievoerder treedt bij deze projecten op als vertegenwoordiger van de opdrachtgever; de gemeente Purmerend. De directievoerder en toezichthouder legt verantwoording af aan de opdrachtgever.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Houdt toezicht op de uitvoering van de werkzaamheden op locatie conform bestek, tekeningen, plan van aanpak en planning.
  • Bewaakt planning, kwaliteit, kosten en veiligheid op de bouwplaats.
  • Signaleert en rapporteert afwijkingen en risico’s en draagt oplossingen aan.
  • Leidt bouwvergaderingen en stelt verslagen op.
  • Controleert en accordeert termijnstaten en meer-/minderwerk.
  • Treedt op als vertegenwoordiger van de opdrachtgever tijdens de uitvoering.
  • Waarborgt de juiste toepassing van wet- en regelgeving, waaronder het Bouwbesluit en Arbowetgeving.
  • Werkt nauw samen met de gemeentelijke projectleiders, die eindverantwoordelijk zijn voor de projecten.

Projectinformatie

  1. Nieuwbouw schoolgebouw Mercuriusweg 2
    De gemeente realiseert een nieuw schoolgebouw voor twee onderwijsinstellingen: SBO Het Plankier (schoolbestuur CPOW) en SO Alexander Roozendaalschool (schoolbestuur VierTaal). Beide scholen bieden gespecialiseerd onderwijs aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben in hun ontwikkeling. Door samen te huisvesten in één gebouw, ontstaat een krachtige leeromgeving met gedeelde faciliteiten en expertise.

Het gebouw wordt ontworpen met respect voor de eigen identiteit van beide scholen, met aparte leslokalen en leerpleinen, maar ook gezamenlijke voorzieningen zoals een gymzaal. De gymzaal wordt overdag gebruikt door de scholen en in de avonduren door Spurd, het sportbedrijf van Purmerend.

Voor dit project zal er gestart worden met 4 á 8 uur per week en zal er gedurende opdracht worden uitgebreid naar 16 uur per week vanaf januari 2026.

  • Nieuw schoolgebouw voor SBO Het Plankier (CPOW) en SO Alexander Roozendaalschool (VierTaal), inclusief gymzaal.
  • Gebouw van ca. 2550 m² BVO verdeeld over twee lagen.
  • Aanvang bouw: Q4 2025
  • Bouwtijd: ca. 15 maanden
  • Oplevering en nazorg: ca. 3 maanden
  1. Uitbreiding Leeghwaterbad
    Het Leeghwaterbad is een belangrijk sport- en recreatievoorziening in Purmerend. De gemeente heeft besloten het bestaande zwembad uit te breiden met een multifunctioneel bassin dat geschikt is voor zowel recreatief gebruik als leszwemmen. De uitbreiding moet bijdragen aan een toekomstbestendige en toegankelijke zwemvoorziening voor jong en oud.

De uitbreiding bestaat uit een nieuw te realiseren binnen- en buitenbad, waarbij gebruik wordt gemaakt van te openen geveldelen om het bassin flexibel in te zetten. De technische complexiteit van het project zit onder andere in de integratie van een beweegbare bodem, de aansluiting op bestaande installaties, en het realiseren van een energiezuinig en duurzaam ontwerp.

Voor dit project rekent de gemeente 16 uur per week.

  • Realisatie van een recreatief binnen- en buitenzwembad met beweegbare bodem.
  • Inclusief kleedruimten, sanitaire voorzieningen, personeels- en verenigingsruimten, EHBO, technische installaties en bergingen.
  • Aanvang bouw: Q1 2026
  • Bouwtijd: ca. 12 maanden
  • Oplevering en nazorg: ca. 3 maanden

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als directievoerder en/of toezichthouder in de utiliteitsbouw;
2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouwkunde, Civiele Techniek of vergelijkbaar;
3. Aantoonbare werkervaring met UAV of UAV-GC contractvormen, aantoonbaar via ervaring in projecten of opleidingen;
4. Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsborging en duurzaam bouwen, zoals BENG, Frisse Scholen (benoem duidelijk in het cv);

Gunningcriteria:
5. Aantoonbare werkervaring met zwembaden (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met school- en onderwijsgebouwen (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met houtbouw (benoem duidelijk in het cv) (30 punten);
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten).

Competenties

  • Samenwerken
  • Analytisch vermogen
  • Conflicthantering
  • Communicatief vaardig
  • Organiseren
  • Oplossingsgericht
  • Zelfstandig werken


Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Voor deze functie wordt er een uurtarief van € 100,- gehanteerd.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad, dat betekent dat je voornamelijk op kantoor of in de stad bent te vinden.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 23 september 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 19 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Sluiting inschrijving
19 Sep 2025
Aanvang
Sat Nov 01 2025 00:00:00 GMT+0100 (Central European Standard Time)
Inhuurtype
zzp
Opleiding
HBO
Ruimtelijke ordening/Milieu
Projectmanagement
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo