Gemeente Deventer
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Deventer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Deventer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.
Waar je terecht komt
In hartje Deventer. Een historische Hanzestad, vol sfeervolle steegjes en charmante panden. Een stad van ondernemers, van boeken, koek, bedden, cv-ketels en drukwerk. Gelegen aan de IJssel, omringd door groen en prachtige dorpen. Midden in die stad staat het gemeentehuis: een bijzonder, historisch gebouw dat historie en toekomst samenbrengt. Een van de meest duurzame overheidsgebouwen van Nederland. De 2264 vingerafdrukken van Deventenaren in het gebouw herinneren je er elke dag aan voor wie en met wie we werken
Samenwerken, samen doen
Werken bij de gemeente Deventer is samen werken, samen doen. Met Deventenaren én met je collega’s. We houden de lijnen graag kort en de organisatie wendbaar.
Team
Je komt terecht in een team van ongeveer 30 collega’s, waaronder casemanagers, klantadviseurs, (proces)juristen en adviseurs erfgoed en monumenten. Samen zijn we verantwoordelijk voor het verlenen van diverse vergunningen, zoals voor bouwen, ruimtelijke activiteiten, het kappen van bomen, kamerverhuur, reclame en geluid. Ook verstrekken we huisnummerbesluiten en dragen we zorg voor het behoud van rijks- en gemeentelijke monumenten. De sfeer in het team is dienstverlenend en oplossingsgericht; we werken zelfstandig, maar in nauwe afstemming met initiatiefnemers en partners. Wat ons typeert? Klantgerichtheid, duidelijke communicatie en zoeken naar wat wél kan. Op dit moment blijven we investeren in het verbeteren van onze processen en dienstverlening om een veilige en leefbare omgeving in Deventer te waarborgen.
Opdracht
Bij ons werk je in een dynamische omgeving met ambitieuze woningbouwplannen, binnen onze uitgestrekte buitengebieden, berijventerreinen en de historische kern. Afhankelijk van jouw interesses en ervaring krijg je specifieke ontwikkellocaties toegewezen binnen de gemeente.
Samen met een team van tien collega's zorg je voor snelle en zorgvuldige afhandeling van vergunningen. Je verzamelt informatie voor een goed onderbouwd advies en houdt de termijnen nauwlettend in de gaten. We werken toegankelijk en servicegericht voor inwoners en ondernemers, met korte lijnen naar de provincie, Omgevingsdienst en Veiligheidsregio.
Met inerne experts zoals ecologen, stedenbouwers, constructeurs en juristen kun je snel schakelen. Je hebt veel contact met initiatiefnemers en kijkt kritisch mee naar haalbare oplossingen.
Door verzuim, -verlof en een pensioen heeft het team te maken met een onderbezetting en een daardoor opgelopen werkvoorraad. Het doel van deze vooralsnog tijdelijke functie is om de achterstand weg te werken.
Je behandelt uitdagende uiteenlopende vergunningaanvragen op grond van de Omgevingswet, zoals een verbouwing van historisch erfgoed, de nieuwbouw van een woning of woningbouwproject of een afwijking van het Omgevingsplan. Met ons team vol expertise geef je snel en deskundig advies en handel je aanvragen efficiënt af. De combinatie van ons rijke erfgoed, ambitieuze plannen en unieke werkwijze maakt jouw werk veelzijdig en dynamisch!
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks.
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet en bestuursrecht;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen;
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen van de benodigde documenten en de argumentatie omtrent vergunningverlening en ontheffingen;
7. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
8. Een motivatie, opgesteld door de kandidaat zelf, is toegevoegd aan het CV van de kandidaat.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
9. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 / 1500 / 2500uur) (20 punten);
10. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde (20 punten);
11. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen (25 punten);
12. Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding in de richting van de Omgevingswet en de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (20 punten);
13. Aantoonbaar afgeronde AWB 1 of AWB 2 (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je denkt flexibel en creatief, altijd op zoek naar oplossingen. Met jouw communicatieve kracht en teamspirit werk je graag samen. Dankzij je kennis van de Omgevingswet denk je klantgericht en integraal, waarbij je creatieve oplossingen in het vergunningverleningsproces integreert. Je neemt initiatief en weet wanneer je een collega inschakelt voor extra steun.
Benodigd aantal professionals
1.
Overige informatie
Gemeente Deventer heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
CV en door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - Di - Wo - Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 september 2025, om 16.00 uur, woensdag 24 september 2025, tussen 12.30 en 15:00 uur óf woensdag 1 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 18 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.