Junior Adviseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein

Gemeente Hilversum

Opdracht omschrijving

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven. De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we in de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het Sociaal Domein werk je onder aansturing van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein aan diverse bedrijfsvoeringsvraagstukken, zoals financiële planning, budgetbeheer, agile werken en prestatiemonitoring (bijvoorbeeld dashboards en voortgangsrapportages). Daarnaast lever je een waardevolle bijdrage aan het verbeteren van de (financiële) processen binnen het Sociaal Domein. Door je betrokkenheid bij de verschillende teams bouw je brede kennis op, waardoor je ook een belangrijke adviseur bent voor beleidsmedewerkers, adviseurs kwaliteit en teammanagers. Soms ben je een sparringspartner, soms lees of schrijf je mee aan stukken of neem je actief deel aan vergaderingen. Vanuit die rol kijk je verder dan alleen de inhoud; je brengt de beschikbare data en financiële gegevens in beeld, voert (kosten)analyses uit en vertaalt deze naar inzichten die helpen bij besluitstukken, agendastukken en businesscases. Samen met verschillende disciplines binnen het Sociaal Domein werk je zo aan integrale oplossingen die de kwaliteit van de bedrijfsvoering en dienstverlening versterken.

Als Junior Adviseur Bedrijfsvoering krijg je de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen binnen het sociaal domein en je expertise op het gebied van bedrijfsvoering uit te breiden. Je speelt een cruciale rol in het vertalen van financiële en bedrijfsmatige vraagstukken naar praktische adviezen en concrete acties die bijdragen aan de optimalisatie van bedrijfsprocessen en het behalen van (financiële) doelstellingen.

Kortom, in deze veelzijdige en uitdagende functie als Junior Adviseur Bedrijfsvoering binnen het sociaal domein draag je bij aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen, aan datasturing, resultaatgericht werken, inzicht en het organiseren van hoogwaardige dienstverlening. Je bent een waardevolle schakel tussen de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein, beleidsmedewerkers, teammanagers en andere betrokken partijen.

Taken
Ondersteunen van de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen het sociaal domein. Meer specifiek:
Adviseren van beleidsmedewerkers en teammanagers op het gebied van bedrijfsvoering.
Analyseren van data en financiële gegevens en het uitvoeren van (kosten)analyses.
Adviseren rondom de ontwikkeling van dashboarding en het gebruik daarvan voor prestatiemonitoring.
Bijdragen aan het opstellen van business cases, plannen, agendastukken, besluitstukken, etc.
Samenwerken met verschillende disciplines en organisaties om tot integrale oplossingen te komen.
Rapporteren aan de Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal Domein over de voortgang en bevindingen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding Wo bachelor;
2. Een maximum uurtarief van € 84,- exclusief btw, inclusief woon-werk en werk-werkverkeer;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 36 uur per week gedurende gehele opdracht;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 1 jaar binnen het sociaal domein.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente (25 punten);
7. Een aantoonbare afgeronde organisatie/management wetenschappelijke opleiding op wo bachelor (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties & kenmerken
- Je beschikt over een relevante opleiding op WO-niveau, bijvoorbeeld op het gebied van bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- Je hebt affiniteit met het sociaal domein en bent bekend met relevante wet- en regelgeving.
- Je hebt ervaring met financiële processen in het Sociaal Domein
- Je hebt sterke analytische vaardigheden en bent in staat financiële gegevens te interpreteren.
- Je hebt sterke Excel-vaardigheden
- Je bent communicatief vaardig en kunt helder advies uitbrengen.
- Je bent een teamspeler, resultaatgericht en kunt goed samenwerken.
- Je bent enthousiast, leergierig en hebt de drive om jezelf verder te ontwikkelen.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 12 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 15 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
16 Sep 2025
Aanvang
Wed Oct 01 2025 00:00:00 GMT+0200 (Central European Summer Time)
Inhuurtype
zzp
Opleiding
WO
Sociaal domein
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo