Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Opdracht omschrijving
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De organisatie bestaat uit circa 475 medewerkers. De organisatiecultuur is informeel, gebaseerd op vertrouwen met ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Het team Publiekszaken, welke bestaat uit zo`n 60 medewerkers. Zij zijn onder andere verantwoordelijk voor:
Opdracht
De gemeente Pijnacker-Nootdorp start een Europese aanbesteding voor de verwerving van nieuwe applicaties voor de uitvoering van de werkzaamheden in het kader van de wet WOZ en de gemeentelijke belastingen. In opdracht van de gemeente zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende projectleider die verantwoordelijke is voor de volledige coördinatie en begeleiding van de Europese aanbesteding voor de verwerving deze applicaties.
Resultaat
Een volledig en zorgvuldig uitgevoerd aanbestedingstraject dat:
De opdracht omvat ten minste
De projectleider wordt (samen met onze inkoopadviseur) verantwoordelijk voor het:
Randvoorwaarden
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met de coördinatie en begeleiding van een aanbestedingstraject;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke belastingsystemen en WOZ-processen;
4. Uiterlijk per 1 december 2025 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingsopties;
5. Onpartijdigheid: Geen belangenverstrengeling met leveranciers van belastingsystemen en waarderingspakketten;
6. Maximaal uurtarief van € 115,- exclusief btw / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
Gunningscriteria (weging)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met de coördinatie en begeleiding van een aanbestedingstraject van complexe (software)systemen (30 punten);
8. Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak voor deze opdracht, inclusief planning, risicobeheersing, stakeholderbenadering, borging van kwaliteit en een toelichting hierop (10 punten);
9. Minimaal 2 vergelijkbare aanbestedingstrajecten in de afgelopen 5 jaar uitgevoerd van complexe software binnen de overheid (20 punten);
10. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement binnen een overheidsorganisatie. Licht dit duidelijk toe in een aparte alinea van het cv waarin bij tenminste 2 referentieopdrachten uiteengezet wordt hoe de kandidaat hiermee om is gegaan (25 punten);
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met WOZ- en belastingapplicaties binnen gemeenten. Benoem duidelijk in het cv om welke systemen het gaat (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
De projectleider dient te voldoen aan de volgende eisen:
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Flextender beoordeelt de CV’s op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) vijf kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de vijf geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende vaste werkdagen: dinsdag tot en met donderdag, afwijkend in overleg. De hoeveelheid werk kan per uur verschillen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op maandag 27 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 28 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
