Projectleider planinitiatieven RO

Gemeente Wassenaar

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).”

Organisatie
Je komt te werken voor een kleine bijzondere gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag met een diverse bevolking; één op de 5 inwoners heeft bijvoorbeeld een internationale achtergrond. Wassenaar is een heel gevarieerde gemeente; met prachtige landgoederen, strand, natuur- en waterwingebied, residenties en de ambassade van de Verenigde Staten.
Spreekt onze werkcultuur met de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk en omgevingsgericht jou aan? Als het antwoord ‘ja’ is dan kijken we uit naar jouw reactie. Laat ons weten waarom jíj een aanwinst bent voor Wassenaar.

Opdracht
Voor onze gemeente zoeken wij een ervaren projectleider die externe initiatieven in de ruimtelijke ordening kan begeleiden. Denk aan projecten van woningbouwcorporaties, zoals sloop en nieuwbouw van woningen, waarbij jij zorgt voor een soepel proces en een goede afstemming tussen alle betrokken partijen.
Als projectleider ben jij het aanspreekpunt voor initiatiefnemers en bewaak je het gemeentelijk belang. Je begeleidt projecten vanaf de vergunningsaanvraag tot en met de uitvoering en oplevering. Je zorgt voor een transparant proces, bewaakt de voortgang en creëert draagvlak bij interne en externe stakeholders.

Je taken omvatten:

  • Coördineren van externe initiatieven en afstemmen met interne disciplines.
  • Bewaken van planning, kwaliteit en risico’s volgens GROTICK (Geld, Risico, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie, Kwaliteit).
  • Opstellen van projectdocumenten zoals afsprakenkaders, voortgangsrapportages en bestuurlijke memo’s.
  • Organiseren van participatie en communicatie richting bewoners en belanghebbenden.
  • Signaleren van knelpunten en adviseren over oplossingen richting opdrachtgever en bestuur.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uiterlijk beschikbaar per 19 januari 2026 voor gemiddeld 24 tot 36 uur;
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Maximaal uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten Woon-werk, werk-werk en fee Flextender.
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening;
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van participatietrajecten en processen;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van planologie, ruimtelijke ordening of landschap (15 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met ruimtelijke processen, besluitvorming en integrale advisering bij gemeenten, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (35 punten);
9. Aantoonbare werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van concrete actieplannen, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv (25 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Projectleider op het gebied van Ruimtelijke ordening binnen een gemeente (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Ervaring met begeleiding van externe initiatieven in gebiedsontwikkeling (bijv. woningbouwprojecten).
  • Sterk in procesmanagement en stakeholdercommunicatie.
  • Bekend met werken binnen een bestuurlijke en politieke context.
  • Resultaatgericht en goed in het bewaken van belangen van de gemeente.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de opdrachtgever te bepalen.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op dinsdag 6 januari 2026 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
- Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 23 december 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 29 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 2 januari 2026, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
02 Jan 2026
Aanvang
Zo spoedig mogelijk
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Ruimtelijke ordening/Milieu
Projectmanagement
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Een man met een pet en een donkere trui zit met een telefoon in zijn hand, glimlachend in een lichte kamer, en een vrouw met pet en donkere trui praat uiterst expressief aan een laptop aan een tafel in een donkere kamer.
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo