Strategisch Adviseur Maatschappelijk Vastgoed

Gemeente Epe

Opdracht omschrijving

Opdrachtgever
Gemeente Epe is een fijne plek om te wonen én te werken met veel natuurschoon. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter. Samen met ruim 220 collega’s zetten we ons elke dag in voor onze 33.000 inwoners. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Samen zorgen we ervoor dat Epe steeds mooier, groener en veiliger wordt. Bij de gemeente Epe maak jij elke dag het verschil. 

Je komt te werken in het bevlogen team Ontwikkeling Samenleving. Het team houdt zich bezig met de beleidsontwikkeling in het gehele sociaal domein. Het team bestaat uit ongeveer 25 collega’s, waaronder drie strategen, 15 beleidsadviseurs, driejunior beleidsadviseurs, een contractmanager en een initiatievenmakelaar voor inwonersinitiatieven. Je werkt nauw samen met de teams Realisatie & Beheer en Ontwikkeling Omgeving.

Opdracht
De gemeente Epe heeft in 2022 een visie op toekomstbestendig maatschappelijke accommodaties vastgesteld. We zijn nu volop bezig met de uitvoerig daarvan. Op diverse locaties worden plannen voor ver- en nieuwbouw ontwikkeld en gerealiseerd.

Om weloverwogen keuzes te maken ten aanzien van vastgoed en maatschappelijke accommodaties, werken we aan een afwegingskader en een 0-meting voor de staat van ons vastgoed. Ook kijken we naar welk gemeentelijk vastgoed niet meer past bij onze ambities.

De visie uit 2022 vraagt bovendien om een verdere verdieping en uitwerking. We willen beter inzichtelijk krijgen welke sport- en welzijnsaccommodaties nodig zijn in onze gemeente. Een uitwerking hiervan is het samenstellen van een gemeentebreed, integraal huisvestingsplan. Hierin wordt omschreven hoe de gemeente op (middel)lange termijn om moet gaan met accommodaties en vastgoed.

Het is belangrijk dat alle bovenstaande opdrachten integraal worden opgepakt en aangestuurd. We zoeken daarom een ervaren adviseur die gemeentebreed, over de domeinen heen, een regierol kan vervullen, de bovengenoemde projecten op een juiste manier kan verbinden en ook deels zelf kan uitvoeren. Een adviseur die een stevige gesprekspartner is voor ons bestuur, die visie heeft op maatschappelijk vastgoed en die onze collega's kan helpen met kennis, ervaring en ondersteuning.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur maatschappelijk vastgoed of gemeentelijk vastgoed bij overheidsorganisaties;
2. Aantoonbare kennis op strategisch niveau van vastgoed op het gebied van sport, welzijn, cultuur en van gemeentelijk vastgoed in het algemeen (Licht dit duidelijk toe in het cv);
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender.

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van visie en/of beleid voor gemeentelijk vastgoed in de volle breedte van het vastgoed (sport, welzijn, cultuur, onderwijs, overig maatschappelijk vastgoed) (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de integrale aansturing van complexe gemeentelijke opgaven rondom vastgoed (bijvoorbeeld het opstellen van huisvestingsprogramma’s, verduurzamingsprogramma’s of de doorlichting/besparing op gemeentelijk vastgoed) (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in een strategische adviesrol aan het college, gemeenteraad en management (15 punten);
8. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Strategisch denken;
- Verbindend;
- Organisatie – en politiek sensitief;
- Analytisch sterk en snel doorgronden van opgaven;
- Beïnvloeden en overtuigen; 
- Snel schakelen.

Benodigd aantal professionals
1.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 5 januari 2026.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 31 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 18 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 22 december 2025gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
29 Dec 2025
Aanvang
Sun Jan 12 2025 00:00:00 GMT+0100 (Central European Standard Time)
Inhuurtype
zzp
Opleiding
WO
Bouwkunde/Civiele Techniek
Ruimtelijke ordening/Milieu
Projectmanagement
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Een man met een pet en een donkere trui zit met een telefoon in zijn hand, glimlachend in een lichte kamer, en een vrouw met pet en donkere trui praat uiterst expressief aan een laptop aan een tafel in een donkere kamer.
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo