Gemeente Nijmegen
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).
Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Opdracht
Afdeling Stadsbeheer faciliteert een leefbare en toekomstbestendige openbare ruimte! We dragen zorg voor het gebruik, beheer en onderhoud van de stad van vandaag en morgen en leveren hiermee een bijdrage aan de grote opgaven van Nijmegen. De groei van de stad, technologische innovaties, veranderend gebruik van de openbare ruimte en financiële kaders vragen om een organisatie die snel kan schakelen. Waarbij duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is. Kennis wordt gedeeld en we kijken vooruit.
De productgroep Parkeren is een van de productgroepen van de afdeling Stadsbeheer. De productgroep staat o.a. aan de lat voor de uitvoering van de Parkeervisie, het verstrekken van parkeer- en bezoekersvergunningen, abonnementen, ontheffingen, parkeergaragebeheer en adviseert over parkeeroplossingen in ontwikkelgebieden in de stad. Ook de Verkeersmanagementcentrale en RTC, de Regionale Toezicht Centrale, en fietsparkeren vallen onder deze productgroep.
Voor de uit de taken van de productgroep voortvloeiende juridische vraagstukken en ondersteuning zijn we per direct op zoek naar een (senior) juridisch adviseur Parkeren.
Als (senior) juridisch adviseur Parkeren heb je een adviesrol in de ontwikkeling van mobiliteitsbeleid (bijvoorbeeld ten aanzien van mobiliteitsprojecten zoals de autoluwe binnenstad) en adviseer je de wethouder t.a.v. casuïstiek. Daarnaast stel je parkeerverordeningen en aanwijzingsbesluiten op, handel je WOO-verzoeken af (Wet Open Overheid, voorheen WOB-verzoeken) en ben je betrokken bij aanbestedingstrajecten en contracten die binnen de productgroep een rol spelen Ook zorg je voor een geruisloze afwikkeling van klachten die in brede zin met parkeren te maken hebben.
De nadruk in de rol ligt op het meedenken in de ontwikkeling van beleid en verordeningen en klachtenafhandeling en handhaving.
De (senior) juridisch adviseur Parkeren werkt zelfstandig en maakt binnen bureau Dienstverlening onderdeel uit van de productgroep Parkeren, die inhoudelijk wordt aangestuurd door de producteigenaar.
Je werkt nauw samen met de collega’s uit de productgroep Parkeren, de productgroep Verkeersmanagement en andere collega’s binnen Stadsbeheer om het werk gedaan te krijgen. Ook met beleidsadviseurs Mobiliteit van de afdeling Stadsontwikkeling, die je gevraagd en ongevraagd adviseert, heb je nauw contact. Met de collega’s van Juridische Zaken kun je inhoudelijk sparren.
Daarom ben je een echte teamspeler die relaties goed onderhoudt en de juiste verbanden ziet en legt, binnen de afdeling maar ook daarbuiten. Je weet dus goed wie je wanneer en waarvoor nodig hebt.
Vereisten / knock-outcriteria
1. De kandidaat voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarden;
2. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde Juridische WO opleiding;
3. In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring binnen het werkveld parkeren in relatie tot de opdracht;
4. Je hebt aantoonbaar meerdere jaren kennis van en ervaring met bestuurs- en privaatrecht.
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van het aanbestedingsrecht en het opstellen van DPIA’s (Data Protection Impact Assessments) (20 punten);
6. Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van parkeerverordeningen en aanwijzingsbesluiten (20 punten);
7. Je bent aantoonbaar bekend met de volgende systemen: CityPermit, Corsa, Tribe (30 punten);
a. Met 0 van bovenstaande (0 punten);
b. Met 1 van bovenstaande (10 punten);
c. Met 2 van bovenstaande (20 punten);
d. Met 3 van bovenstaande (30 punten);
8. In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring binnen het werkveld parkeren in relatie tot de opdracht (30 punten);
a. <1 jaar (0 punten);
b. >1 jaar 10 punten);
c. >2 jaar (20 punten);
d. >3 jaar (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie Alle cv's cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De Alle cv's kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 115,- (schaal 10). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 30 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 22 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 23 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 december 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
