Projectleider Verkiezingen

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen

Opdracht omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de opdrachtgever Noaberkracht Dinkelland Tubbergen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever Noaberkracht Dinkelland Tubbergen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Noaberkracht Dinkelland Tubbergen
Je gaat aan de slag bij Noaberkracht, de ambtelijke samenwerking van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen. Hier werk je in een hecht en betrokken team, waar samenwerking en service centraal staan. Samen zorgen we ervoor dat inwoners snel en vriendelijk geholpen worden bij belangrijke levensgebeurtenissen. Een werkomgeving waarin professionaliteit én een goede sfeer hand in hand gaan! Standplaats is Denekamp.

Opdracht
In maart 2026 gaan we weer naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Voor de organisatie van dit belangrijke proces zoeken wij een ervaren Projectleider Verkiezingen. Vanuit team Burgerzaken zorg jij ervoor dat de verkiezingen van begin tot eind soepel verlopen. Wat deze opdracht bijzonder maakt is dat je werkt voor de samenwerkingsorganisatie Noaberkracht: de gezamenlijke ambtelijke organisatie van de gemeenten Dinkelland en Tubbergen.

  • Je coördineert de voorbereiding, uitvoering en afronding van het verkiezingsproces.
  • Je stuurt het projectteam aan en zorgt voor afstemming met bestuur, griffie, Kiesraad, communicatie en externe partners.
  • Je bewaakt planning, kwaliteit en financiën en grijpt in bij knelpunten.
  • Je houdt wijzigingen in wet- en regelgeving bij en vertaalt deze naar de lokale organisatie.

Wat maakt deze functie uniek
Wat deze functie bijzonder maakt, is de unieke dynamiek waarin je werkt voor twee ambitieuze gemeentebesturen én een uitvoeringsorganisatie. Dat geeft jouw rol veelzijdigheid en uitdaging. Je doet dit in een gezonde en informele werkomgeving, in een modern jasje, met een positieve bestuurscultuur en fijne collega’s om je heen. Daarbij staat het Noaberkracht-DNA centraal: een ambtenaar bij Noaberkracht weet wat er speelt en doet wat nodig is: in de samenleving, in het vakgebied, in jezelf en in de organisatie en je team.

Vereisten / knock-outcriteria
1. 
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 3 aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot verkiezingen zoals Kieswet en AVG (benoem dit expliciet in het cv);
5. Beschikbaar voor 16 uur per week gedurende de periode januari t/m maart 2026;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het organiseren van verkiezingen (30 punten);

7. Aantoonbare werkervaring met verkiezingssoftware (implementatie) Procura (benoem dit expliciet in het cv) (40 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde opleiding gericht op projectmanagement (15 punten);
9. Aantoonbaar afgeronde opleiding gericht op de verkiezingen (procura opleiding) (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Stressbestendig
  • Communicatief vaardig
  • Organiseren
  • Assertiviteit
  • Klantgericht

Benodigd aantal professionals
1.

Overige informatie
Noaberkracht Dinkelland Tubbergen heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader te bepalen

Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 29 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 30 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 2 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Sluiting inschrijving
02 Jan 2026
Aanvang
Uiterlijk 15 januari 2026
Inhuurtype
detachering
Opleiding
HBO
Bestuurlijk
Projectmanagement
Advisering/Consultancy
Solliciteer direct
Vragen over opdracht?

Niet gevonden wat je zocht?

Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.

Schrijf je in
Een man met een pet en een donkere trui zit met een telefoon in zijn hand, glimlachend in een lichte kamer, en een vrouw met pet en donkere trui praat uiterst expressief aan een laptop aan een tafel in een donkere kamer.
Carrièbrug logo
Carrièrebrug
Reageert normaal binnen een paar uur.
Carrièrebrug
Goededag!
Waar kunnen we je mee helpen?
Whatsapp Logo
Start Whatsapp Chat
Whatsapp Logo