Gemeente Nijmegen
Opdracht omschrijving
Gezien de aard van de opdracht is deze niet geschikt voor een zzp’er:
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).
Organisatie
Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.
Werken bij de gemeente Nijmegen doe je vanuit je hart. Omdat je graag meedeint met het ritme van de stad. Als onderdeel van een bruisend geheel. Als je struint door het Kronenburgpark of uitkijkt over de Waal. Verbonden met- en verantwoordelijk voor een oude stad die niet stil kan blijven staan. Een stad met een prachtige historie en een nog mooiere toekomst. Want hier blijven mensen zichzelf keer op keer uitvinden. Hier is ruimte om te experimenteren en van elkaar te leren. Je krijgt het vertrouwen om je werk op jouw manier te doen. Zodat de oudste stad van Nederland voorop blijft lopen. Zonder daarbij iemand achter te laten. Want Nijmegen is van ons. Voor iedereen met hart voor de stad. En oog voor de toekomst.
Opdracht
De mens staat centraal. Voor de afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht (IZ&L) betekent dit dat de vragen en behoeften van Nijmegenaren altijd ons vertrekpunt zijn. Het perspectief van de inwoner stuurt ons werk. Samen zoeken we naar de best mogelijke, duurzame oplossingen. Niet alleen met de inwoner zelf, maar ook met de directe omgeving en onze partners in de stad. Zo helpen we inwoners om zelfstandig mee te doen in de maatschappij.
IZ&L bestaat uit vier bureaus met in totaal 14 teams. Binnen één van deze bureaus zoeken we een teamleider voor het subteamFinancieel Expert in de Wijk voor minimaal anderhalf jaar. Daarnaast zoeken we een teamleider voor het subteamVorderingen voor de periode van 6-12 maanden. We willen deze twee opdrachten combineren:
De Financieel Expert in de Wijk (FEW) is een gezamenlijke toegang van Bindkracht10 en Team Geldzorgen in de wijk, van waaruit klanten zo snel mogelijk de meest geschikte (financiële) ondersteuning krijgen. Dit doet de FEW met een proactieve, laagdrempelige en effectieve aanpak bij (dreigende) financiële problemen: vroeger, sneller en beter. Dit alles met het doel om te voorkomen dat (problematische) schulden ontstaan en/of dat schulden onnodig hoger worden door het bieden van preventieve ondersteuning, vroegsignalering en nazorg.
Binnen het team Vorderingen worden diverse (administratieve) taken binnen de Participatiewet uitgevoerd. Het team zorgt voor een tijdige en accurate verwerking van financiële mutaties. Op deze manier verstrekken en beëindigen we rechtmatig de uitkering. Het team zorgt ervoor dat de klant een heldere financiële uitleg ontvangt over een wijziging of beëindiging. De teamleden vallen onder het team Zelfstandigen en Vordering.
Verantwoordelijkheden
Als teamleider binnen IZ&L geef jij leiding aan betrokken en deskundige teams en maak je deel uit van het afdelings MT. Je bent verantwoordelijk voor inhoud, bedrijfsvoering, HR en financiën van een team (integraal management). Daarnaast lever je een waardevolle bijdrage aan het beleid en zorg je voor een goede afstemming tussen strategie en operatie. Jouw focus ligt daarbij altijd op een sterke en zorgvuldige uitvoering. Je zorgt samen met de manager van het bureau en jouw collega-teamleiders voor een effectieve en efficiënte inrichting van het bureau, waarin verantwoordelijkheden laag zijn belegd en er goede verbinding is met andere bureaus en de collega’s van beleid.
Teamleider Financieel Expert in de Wijk (0,75fte)
Binnen het subteam Financieel Experts in de Wijk is recentelijk een intensief teamtraject gestart om de cultuur om te buigen naar een gezonde, duurzame werkomgeving. Parallel hieraan loopt een onderzoek naar de definitieve positionering van dit cluster. Omdat een scenario mogelijk is waarin dit subteam buiten de gemeentelijke organisatie wordt gepositioneerd, ontstaat er merkbare onrust bij medewerkers. Deze situatie zorgt ervoor dat reguliere werkzaamheden onder druk staan en dat medewerkers niet de begeleiding en aandacht krijgen die nodig is. Vertrouwen, transparantie en coachend leiderschap op inhoud zijn cruciale termen voor dit team. Er is behoefte aan verbinding met elkaar en een gezamenlijke stip aan de horizon. De nieuwe teamleider krijgt naast reguliere taken, drie specifieke opdrachten mee:
Teamleider subteam Vorderingen (0,25 fte) Het subteam Vorderingen bestaat uit 6 medewerkers en valt onder team Zelfstandigen en Vorderingen. Het team kent meerdere subteams die elk hun eigen inhoudelijke vraagstukken en doorontwikkeling vragen. Door de veelheid aan onderwerpen kunnen de vraagstukken in de verschillende subteams momenteel onvoldoende worden aangestuurd. Om te voorkomen dat de kwaliteit verlaagt en benodigde ontwikkeling stagneert, zetten we (tijdelijk) een teamleider op dit subteam. De nieuwe teamleider krijgt naast reguliere taken, twee (of drie) specifieke opdrachten mee:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar door werkervaring en/of opleiding acterend op hbo- niveau;
2. Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring in een vergelijkbare rol;
3. Aantoonbaar ervaring met verandermanagement;
4. Aantoonbare ervaring met het sturen van medewerkers op inhoud, houding en gedrag;
5. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender;
6. We vragen je je cv te voorzien van contactgegevens zodat we je rechtstreeks kunnen benaderen.
Gunningscriteria (max 100 punten)
7. Aantoonbaar gemeentelijke ervaring in een soortgelijke rol met het schuldhulpverlenings- of vorderingendomein (20 punten);
8. Geef maximaal 2 voorbeelden van je ervaring met verandermanagement, elk overtuigend voorbeeld scoort 20 punten (40 punten);
a. Geen voorbeeld (0 punten);
b. 1 voorbeeld (20 punten);
c. 2 voorbeelden (40 punten);
9. Geef maximaal 2 voorbeelden van je ervaring met het sturen van medewerkers op inhoud, houding en gedrag, elk overtuigend voorbeeld scoort 20 punten (40 punten);
a. Geen voorbeeld (0 punten);
b. 1 voorbeeld (20 punten);
c. 2 voorbeelden (40 punten).
Competenties
Wij zoeken een teamleider met hart voor het sociaal domein en voor de mensen in je team. Je biedt veiligheid, continuïteit en inspiratie. Je bent betrouwbaar en betrokken en zorgt dat de medewerkers zich kunnen ontwikkelen en hun werk goed uitvoeren. Je bent een sterke verbinder met medewerkers, collega's, netwerk- en ketenpatners. De samenwerking met Bindkracht10 staat bij het team FEW centraal.
Vanwege het positioneringsvraagstuk bij FEW vragen we dat je flexibel bent in taken en verantwoordelijkheden en outside the box kan denken. Je bent in staat in te spelen op de eventuele uitkomsten na uitvoering van het onderzoek.
In week 3 2026 zullen de gesprekken plaatsvinden.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie alle cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De alle kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 120,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting).
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma di wo do vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 2 januari 2026, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 5 januari 2026 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 7 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
