Provincie Overijssel
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.
Opdracht
De provincie Overijssel bereidt een aanbesteding voor van een nieuw Beheer Management Systeem (BMS) ter vervanging van IBM Maximo. Het huidige systeem voldoet niet meer aan de functionele en procesmatige behoeften. De nieuwe oplossing moet aansluiten bij provinciale processen, standaarden (NEN2767, IMBOR), assetmanagement, financiële sturing en een geïntegreerd landschap waarin ArcGIS en BMS-data samenwerken. De Business Analist vormt de verbindende schakel tussen inhoud, proces, techniek en architectuur.
Doel van de opdracht
Het doel is een actueel, volledig en juridisch toetsbaar Programma van Eisen (PvE) op te leveren voor de aanbesteding van het nieuwe BMS. Dit omvat geactualiseerde processen (AS-IS en TO-BE), functionele en niet-functionele eisen, integratie met ArcGIS en omliggende systemen, en borging van toetsbaarheid conform wet- en regelgeving.
Werkzaamheden
Eindproducten
Definitief Programma van Eisen (PvE) voor het nieuwe BMS, inclusief:
Overige eindproducten zijn:
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
2. Aantoonbare werkervaring met BMS-selecties en systemen zoals Maximo, Ultimo, GBI;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting informatiemanagement, bedrijfskunde of ICT;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen van PvE’s voor complexe ICT-systemen en aanbestedingstrajecten binnen de publieke sector;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring metassetmanagement en beheerprocessen provinciaal of gemeentelijk (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met ArcGIS-processen en geo-integraties (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met complexe overheidsprojecten waarbij communicatie een belangrijk onderdeel is (benoem separaat en beknopt 1 voorbeeld in het cv) (15 punten);
8. Aantoonbare ervaring met architectuurkaders en integratievraagstukken (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en het faciliteren van workshops (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal onbekend . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 29 december 2025, 09:00 uur . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dindsag 30 december 2026 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 5 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
