Gemeente De Bilt
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Bilt mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente De Bilt. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.
Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
Opdracht
Als Financieel adviseur en Controller ben je de sparringpartner voor de budgethouder van het Fysieke Domein. Het betreft hier een tijdelijke invulling van een ontstane vacature.
Als Controller Fysiek Domein adviseer je over financiële vraagstukken zoals, het beheer van de openbare ruimte, verkeer, ruimtelijke ordening, riool- en afvalstoffenheffing, duurzaamheid etc. Je doet dat samen met een andere controller.
Je bent het eerste aanspreekpunt voor alle medewerkers binnen jouw teams. Daarbij adviseer je over de financiële haalbaarheid en gevolgen van beleidsvoorstellen en projecten binnen het fysiek domein. Ook toets je nieuwe ontwikkelingen en voorstellen aan het bestaande beleid en brengt de financiële consequenties in beeld.
Je adviseert en ondersteunt bij de totstandkoming van de planning & control producten voor het fysiek domein en vervult daarin een trekkersrol. Je houdt de controle over geldstromen, onderzoekt risico’s en adviseert over beheersmaatregelen. Samen met de financieel medewerker fysiek domein vorm je een brug tussen jullie teams, team planning en control en het team financieel beheer.
Je weet daarbij vanuit een natuurlijke houding in je adviseursrol te overtuigen maar je kunt ook omgaan met weerstand. Je denkt in mogelijkheden maar bewaakt ook grenzen. Daarbij ben je een teamplayer die effectief samenwerkt en openstaat voor ideeën en bijdragen van je collega’s.
Het team
Je komt te werken binnen het team Planning en Control (P&C) van domein Bedrijfsvoering. In het team P&C werk je onder leiding van een teammanager nauw samen met drie strategisch adviseurs, drie controllers, twee financieel medewerkers, de inkoopregisseur en de contractbeheerder. Daarnaast bestaat er nog het team Financieel Beheer met zes medewerkers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag, m.b.t. beschikbaarheid;
2. De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance & Control, Bedrijfsadministratie of Bedrijfseconomie;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/controller bij een gemeentelijke organisatie;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën (BBV) en de P&C cyclus;
6. Uiterlijk beschikbaar per 12 januari 2026.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller bij en gemeentelijke organisatie (35 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller van het fysieke/ruimtelijke domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar bij de totstandkoming van de jaarstukken van een gemeentelijke organisatie (15 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinanciën van PinkRoccade (10 punten);
11. Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar met Pepperflow (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Enthousiast
- Communicatief
- Omgevingssensitief
- Adviesvaardig
- Overtuigingskracht
- Resultaatgericht
- Oplossingsgericht
- Verbinder
- Positief kritisch
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).
Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – (Vr)
Is hybride werken mogelijk: ja, maximaal 50%, opdracht vereist dat medewerker in de organisatie aanwezig is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland op dinsdagmiddag 6 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 5 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 24 december 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 29 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 2 januari 2026, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
