Gemeente Apeldoorn
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).
Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Opdracht
Het regioteam van de Zorgregio is op zoek naar een tijdelijke invulling van de functie Coördinator WMO voor 16 uur per week, en tot maximaal 20 uur in overleg.
De 8 gemeenten waarvoor wij werken zijn met elkaar in gesprek over de toekomstige invulling van hun samenwerking. De uitkomst hiervan betekent ook iets voor de functie van Coördinator. Daarom is ervoor gekozen om de functie van Coördinator Wmo eerst tijdelijk en smaller dan voorheen in te vullen. De gewenste looptijd van de tijdelijk invulling laat zich nog niet exact vaststellen en hangt af van het traject tussen de 8 gemeenten om tot nieuwe afspraken te komen. Vooralsnog is de verwachting deze tijdelijke invulling nodig is tot juli 2026. Op basis van ontwikkelingen is korter of langer ook nog mogelijk.
Over ons
In de regio Midden-IJssel/Oost-Veluwe werken de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Voorst en Zutphen samen op de beleidsterreinen Jeugdzorg, Wmo en MO/BW op de taken:
Deze taken worden uitgevoerd door 25 professionals van het Regioteam.
Wat doet de coördinator.
De coördinator legt de verbinding tussen de acht samenwerkende gemeenten op het gebied van de Wmo. Van belang is om oog te houden voor de lokale verschillen. Binnen het regioteam zorg je daarnaast voor afstemming en verbinding met de collega’s, ook die van Jeugd. Zodat de nodige kruisbestuiving tussen ontwikkelingen op het Jeugd en Wmo domein plaatsvinden.
Wat ga je doen
Dit vragen we van je / Dit ben jij
Je bent in staat verschillende contexten, belangen en visies te wegen, samen te brengen en te vertalen naar concrete verbetervoorstellen.
Je kunt beleidsvraagstukken en signalen uit de praktijk vertalen naar concrete acties en mogelijke oplossingen.
Ook onder druk blijf je effectief en rustig.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst;
3. De kandidaat heeft HBO en/of WO werk- en denkniveau;
4. De kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling, in het bijzonder Wmo, bij een overheidsorganisatie;
5. De kandidaat is zo snel als mogelijk maar uiterlijk per 1 februari 2026 beschikbaar, voor minimaal 16 uur per week;
6. Het maximale uurtarief is € 100 exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender;
7. Het is opdrachtnemer bekend dat de duur van de opdracht korter of langer kan duren vanwege nieuw te maken afspraken tussen de regiogemeenten over de functie van Coördinator Wmo. Indien gedurende de looptijd van de Overeenkomst blijkt dat de functie van Coördinator verdwijnt of elders wordt belegd dan kan dit leiden tot tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst. In geval van tussentijdse beëindiging om deze reden bedraagt de opzegtijd 1 maand ingaande op de 1e van de maand volgend op de opzegging;
8. Inschrijver mag maximaal 3 kandidaten aanbieden. Voor elke kandidaat die aangeboden wordt dient een aparte inschrijving te worden gedaan. Bij de inschrijving dient aangegeven te worden op welke datum de kandidaat kan starten met de werkzaamheden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
9. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen het Wmo-domein in een rol/ functie waarbij minimaal de volgende aspecten aan bod komen: Bestuurlijke advisering, Coördinatie, Beleid, Relatiebeheer (50 punten);
a. De kandidaat heeft met minder dan twee aspecten aantoonbare ervaring (0 punten);
b. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in twee van de vier aspecten (20 punten);
c. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in drie van de vier aspecten (40 punten);
d. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in alle vier bovengenoemde aspecten (50 punten);
Bij de beoordeling wordt gekeken naar de toelichting en onderbouwing in het CV. De werkervaring dient te worden aangetoond met duidelijke en concrete voorbeelden. Indien deze toelichting ontbreekt of onvoldoende concreet is, wordt het aspect beoordeeld als ‘geen aantoonbare ervaring’.
10. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een regionale bestuurlijke omgeving (50 punten);
a. De kandidaat heeft geen werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving (0 punten);
b. De kandidaat heeft 0 tot 1 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving (10 punten);
c. De kandidaat heeft 1 tot 2 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving (25 punten);
d. De kandidaat heeft 2 tot 3 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving (40 punten);
e. De kandidaat heeft meer dan 3 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving (50 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Competenties behorend bij functieprofiel:
Benodigd aantal professionals
1.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Inkoop van gemeente Apeldoorn beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Opdrachtgever”.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde selectiecriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten ontvangen op elke competentie een score (0, 3 of 5) van de opdrachtgever. Opdrachtgever behoudt zich het recht om de opdracht te gunnen aan inschrijving met de hoogste score op de competenties. Wanneer geselecteerde kandidaten onvoldoende scoren op de door de opdrachtgever beoordeelde competenties zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 24 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 6 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
