Gemeente Zwolle
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Zorg- en Veiligheidshuis
Het Zorg- en Veiligheidshuis IJsselland is de plek waar zorg- en justitiepartners en gemeenten samenwerken bij de aanpak van complexe problematiek op het snijvlak van zorg en veiligheid. Voor een kleine groep mensen met (ernstig) risicogedrag en waar de problemen zich aan het opstapelen zijn, is zorg nodig. Passende zorg om de mensen weer zo goed mogelijk mee te laten doen in de samenleving. Dat betekent het organiseren van zorg voor en het creëren van veiligheid voor zichzelf, hun omgeving en de samenleving. Om dit te kunnen bereiken is de samenwerking tussen het zorg -en veiligheidsdomein van groot belang. Sommige problemen van mensen zijn zo complex dat er geen oplossingen zijn in de dagelijkse aanpak van zorg of veiligheid alleen. Dan is er een overstijgende aanpak en samenwerking nodig om tot een doorbraak te komen. Dat is waarvoor het Zorg- en Veiligheidshuis in het leven is geroepen.
Het Zorg- en Veiligheidshuis IJsselland is een netwerkorganisatie voor de gemeenten Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Kampen, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en Zwolle. Per 1 juli 2025 is de gemeente Zwolle beheerorganisatie van het Zorg- en Veiligheidshuis IJsselland en valt het onder de afdeling Veiligheid van de gemeente Zwolle. Het Zorg- en Veiligheidshuis wordt inhoudelijk bestuurd door een stuurgroep, bestaande uit bestuurlijke partners uit de deelnemende gemeenten, justitiële partners en zorgpartners. Zij geven advies aan het Districtelijk Veiligheidsoverleg. Dit overleg neemt de besluiten, zoals het vaststellen van een begroting, een visie, een jaarplan en jaarrekening.
Je team
Het team bestaat uit vijf procesregisseurs, drie procesondersteuners en twee informatiecoördinatoren. De procesregisseurs van het Zorg- en Veiligheidshuis hebben de regie als een casus van een persoon voldoet aan de volgende basiscriteria:
Dit doe jij
Als procesregisseur regisseer je de samenwerking tussen de justitiepartners, zorgpartners en de regiogemeenten voor domeinoverstijgende casussen in de gemeente Deventer. Je bent voor hen het aanspreekpunt en voert het proces uit van aanmelding/intake, triage, casusoverleg en afschaling.
Je start met een analyse van een casus en beoordeelt of deze voldoet aan de criteria van het Zorg- en Veiligheidshuis. Je verzamelt en analyseert informatie, betrekt de juiste partners, organiseert multidisciplinaire overleggen en zit deze voor. Iedere partij is verantwoordelijk voor de eigen taken, maar als procesregisseur zorg je dat zij gezamenlijk een integraal plan van aanpak opstellen, je bewaakt de voortgang en de kwaliteit. Een belangrijk aspect daarbij is de rechtmatige uitwisseling van persoonsgegevens. Achteraf evalueer je de casus en doe je eventueel voorstellen voor verbetering.
Ook draag je bij aan de ontwikkeling van specifieke aanpakken en beleid binnen het netwerk Zorg- en Veiligheidshuis. Je signaleert ontwikkelingen en verzamelt gegevens die leiden tot beleidsontwikkeling. Daarnaast lever je managementinformatie aan ten behoeve van de jaarrapportage van het Zorg- en Veiligheidshuis.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Procesregisseur op het gebied van Zorg en Veiligheid;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een overheidsinstelling;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Zorg en Veiligheid;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring binnen een Zorg- en Veiligheidshuis (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het justitiële domein, zoals strafrecht, reclassering, OM en politie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met inzicht in de werking van interventies binnen het strafrechtelijk kader (10 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Zorg en Veiligheid bij een gemeente (30 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met privacywetgeving en gegevensdeling in de zorg- en veiligheidsketens (10 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
xxx (Geef aantal in te huren professionals aan voor deze opdracht]
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 januari 2026, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 januari 2026, 13:32 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 5 januari 2026, 09:00 uur . De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 6 januari 2026, 13:32 uur gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 8 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
