Kadaster
Opdracht omschrijving
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
De opdracht van de Senior Adviseur Implementatie Management maakt onderdeel uit van het traject waarin het Kadaster werkt aan de verdere professionalisering van het Portfolio & Productmanagement (P&P). Binnen dit traject is reeds een inhoudelijke basis gelegd, waaronder analyses, een gewenste doelsituatie en een kwartaalgewijze verbeteraanpak. De focus voor de komende periode ligt op het effectief realiseren en borgen van deze verbeteringen in de praktijk. Daarbij staat niet primair de inhoud van het portfolioproces centraal, maar de wijze waarop besluitvorming, samenwerking en uitvoering daadwerkelijk tot stand komen. De opdracht richt zich op het versterken van de implementatiekracht rondom het portfolioproces in een bestuurlijk en organisatiebreed veranderende context. Daarbij is aandacht voor de samenhang tussen bestuurlijke besluitvorming, organisatie-inrichting en realisatie in de praktijk. Doel is dat verbeteringen niet afhankelijk zijn van individuele personen, maar duurzaam worden gedragen binnen de organisatie.
De Senior Adviseur Implementatie Management stemt werkzaamheden af met de Senior Adviseur Portfolio Management, die verantwoordelijk is voor de inhoudelijke doorontwikkeling van het portfolio-concept. De samenwerking is functioneel van aard en gericht op afstemming tussen inhoudelijke en implementatie-aspecten van het traject. De scope van de werkzaamheden is Kadaster-breed, met het zwaartepunt bij de directie DGV, Portfolio & Productmanagement (P&P).
Rol en positionering
De Senior Adviseur Implementatie Management is verantwoordelijk voor het opzetten en begeleiden van het implementatietraject dat samenhangt met de doorontwikkeling van het portfoliomanagement.
De adviseur:
De opdracht vraagt om een adviseur die aantoonbaar ervaring heeft met het opereren in bestuurlijk complexe omgevingen, waarin meerdere belangen, governance-lagen en uitvoeringspraktijken samenkomen.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
De op te leveren resultaten zijn:
De opdracht resulteert in:
De beoordeling van de resultaten vindt plaats op basis van voortgang, waargenomen effect in samenwerking en gerealiseerde verbeteringen in het portfolioproces, zoals besproken met de opdrachtgever.
Vereisten / knock-outcriteria
Let op: motiveer (kort) in het CV per knock-outcriterium hoe u hieraan voldoet.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:
9. Schrijf een plan van aanpak (max 2 A4) waarin u beschrijft hoe u de implementatiekracht rondom een door ontwikkelend portfolioproces versterkt, met aandacht voor eigenaarschap, samenwerking en borging. (max 50 pt);
Beoordeling:
10. Beschrijf twee vergelijkbare opdrachten waarin u een sleutelrol vervulde bij organisatiebrede of ketenbrede implementatie- of verandertrajecten binnen publieke of semi-publieke organisaties, waarbij meerdere bestuurlijke en uitvoerende niveaus betrokken zijn. (max 20 pt);
Beoordeling:
11. Geef aan waarom u deze opdracht ambieert en hoe uw werkwijze bijdraagt aan duurzame realisatie van veranderingen. (max 30 pt)
Beoordeling:
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Tarief
Minimaal € 150,00
Maximaal € 165,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 8 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal pagina’s te worden opgenomen!
Overige informatie
Conceptovereenkomsten
Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Per leverancier mag één offerte worden ingediend op deze aanvraag.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.
Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.
Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 31 december 2025, 08:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 januari 2026 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 5 januari 2026, 08:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
