Gemeente Rijswijk
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).”
Gemeente Rijswijk
De gemeente Rijswijk bestaat uit ongeveer 600 collega’s. Onze stad groeit. Er komen steeds meer inwoners bij. Ons dienstenpakket wordt groter en veranderingen gaan steeds sneller. Hierdoor zijn wij als organisatie volop in beweging. Jouw ideeën en kennis kunnen we hierbij goed gebruiken.
In onze organisatie:
✅ Ben jij welkom met jouw ideeën en kennis
✅ Stimuleren wij een inclusieve (werk)cultuur
Lees hier wat onze collega’s zelf vertellen over onze gemeente: https://www.rijswijk.nl/boegbeelden
Opdracht
Heb jij een brede en strategische kijk op veiligheid, ben je iemand die regie neemt en goed verbinding weet te leggen tussen bestuur, beleid en uitvoering, dan is deze functie iets voor jou! Wij zijn op zoek naar een nieuwe coördinator en strategisch adviseur Openbare Orde en Veiligheid voor het team OOV&B van de gemeente Rijswijk.
Rijswijk is een gemeente in groei. We hebben daardoor steeds vaker uitdagingen op het gebied van veiligheid en openbare orde in onze gemeente. In onze gemeente spelen veiligheidsvraagstukken die een grote impact hebben op onze stad en inwoners. Hierdoor groeit de vraag naar strategische advisering, beleidsontwikkeling en de coördinatie van uitvoerings (processen) op het gebied van veiligheid. Als coördinator en strategisch adviseur Openbare Orde en Veiligheid weet jij wat de ontwikkelingen op het gebied van veiligheid zijn en wat dit vraagt van de medewerkers binnen jouw cluster. Je weet deze te vertalen naar concrete plannen, voorstellen en adviezen richting bv een bestuurder, de teammanager of binnen de organisatie. Je houdt overzicht en regie op de dossiers van het team en coördineert de bestuurlijke processen richting het college en de raad. Je hebt een belangrijke rol in de strategische advisering van de teammanager Openbare Orde en Veiligheid & Bibob (OOV&B) en de burgemeester over complexe en politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers. Je weet wat er speelt en leeft in het team en wat de medewerkers nodig hebben om goed en prettig te kunnen samenwerken, zowel in het team, breder binnen de gemeente alsook extern met onze partners in veiligheid, zoals de politie, het OM en onze buurgemeenten in de regio.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator en (beleids)medewerker/ (strategisch) adviseur openbare orde en veiligheid binnen een (semi) overheidsorganisatie;
5. Bereid om bij incidenten of een crisis op het gebied van openbare orde en veiligheid middels een piketdienst (ook buiten kantoortijden) te werken;
6. Aantoonbare werkervaring met het coördineren van de inhoudelijke beantwoording van schriftelijke raadsvragen, moties en art 44 vragen, licht toe waar dit is opgedaan;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten en inclusief Flextender fee (20 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator en (beleids)medewerker/ (strategisch) adviseur openbare orde en veiligheid binnen een (semi) overheidsorganisatie (30 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per januari 2026 voor gemiddeld 36 uur per week (10 punten);
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het monitoren en analyseren van veiligheidsontwikkelingen en -risico’s, licht toe waar het is opgedaan (15 punten);
11. Aantoobare werkervaring bij tenminste 2 gemeentes met het coördineren van de uitvoering van het strategisch veiligheidsbeleid en tevens het opstellen van het jaarlijks uitvoeringsplan inclusief de jaarlijkse evaluatie ervan, benoem duidelijk waar dit is opgedaan (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent een enthousiaste collega die zich samen met het team richt op het realiseren van maatschappelijke effecten voor onze inwoners en bedrijven. Je bent politiek en maatschappelijk betrokken. Je kunt goed hoofd- van bijzaken onderscheiden en pakt de regie om de taakuitvoering van de OOV teamleden in goede banen te leiden. Je bent een echte verbinder die de OOV medewerkers op een prettige en kundige manier begeleidt in hun werkzaamheden op de verschillende dossiers. Een vraagbaak en sparringpartner die oplossingsgericht meedenkt over concrete casuïstiek/ problematiek op het gebied van openbare orde en veiligheid.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling
Stap 2: Selectie 5 CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 12.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 januari 2026, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 31 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 januari 2026 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kan je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kan je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 7 januari 2026, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
