RUD Zeeland
Opdracht omschrijving
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Wij zijn de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) Zeeland, het centrale milieuloket van Zeeland en staan voor een schoon en veilig in Zeeland. Dit doen wij in opdracht van de dertien Zeeuwse gemeenten en provincie Zeeland. Bij onze organisatie werken ruim 100 medewerkers die zorgen voor bundeling van kennis en ervaring op het gebied van milieu.
Onze taken
In Nederland gelden verschillende wetten en regels voor de bescherming van ons milieu en onze leefomgeving. Denk daarbij aan regels voor luchtkwaliteit, geluidsoverlast en het gebruik van gevaarlijke stoffen door bedrijven.
Onze taken zijn divers. RUD Zeeland voert onder meer taken uit bij zo’n 10.000 bedrijven. Wij verlenen omgevingsvergunningen milieu en controleren of bedrijven voldoen aan de milieuwetgeving. Daarvoor voeren wij inspecties uit bij bedrijven. Daarnaast voeren we extra taken uit voor onze opdrachtgevers, zoals het controleren of zwemplaatsen tijdens het zomer seizoen voldoen aan de eisen en of bodemsaneringen op de juiste wijze worden uitgevoerd. Ook controleren wij binnen beschermde natuurgebieden of bezoekers zich aan de regels houden.
Als we tijdens inspecties onvolkomenheden constateren of overtredingen, treden we handhavend op. Dat kan een waarschuwing zijn waarbij binnen een bepaalde termijn aanpassingen gedaan moeten worden. Het komt ook voor dat wij direct een sanctie opleggen. zoals een boete of een proces-verbaal Dit hangt af van de situatie.
De organisatie
In Nederland zijn 28 RUD’s, waar RUD Zeeland er één van is. Onze organisatie bestaat vanaf 1 januari uit de unit Uitvoering VTH en de unit Regie, ontwikkeling & Support.
Ons kantoor is vanaf 1 januari gevestigd aan de Buitenruststraat 6 in Middelburg.
Voor meer informatie en contact verwijzen wij u graag naar onze website www.rud-zeeland.nl.
Team
Secretariaat en administratie zijn ondergebracht bij het nieuwe team Support, net als andere functies zoals HR, financien en kwaliteit. Wij ondersteunen de andere collega's bij diverse werkzaamheden. Als team zijn we nieuw, net als de meeste teams, en we gaan de komende tijd vormgeven hoe wij goed, efficient en prettg met elkaar kunnen samenwerken.
Opdracht
Wij zijn niet voor niets op zoek naar een talent. Ben je veelzijdig en inzetbaar op zowel administratieve als secretariele taken? Dat is een goed begin! Daar horen uiteraard agendabeheer van diverse leidinggevenden, notuleren, bijhouden diverse mailboxen en allerhande zaken regelen en organiseren bij. Heb je daarbij ook ervaring in het werken in een politiek-bestuurlijke omgeving? Dat is een fijne extra. Daarnaast liggen er een aantal specifieke klussen waarvan we graag willen dat jij er je tanden in zet: het postproces goed vormgeven en het verder inregellen van ons zaaksysteem RX Mission.. Dat doe je uiteraard niet alleen, maar samen met de huidige collega's in het team. Jij houdt van aanpakken, bent een kei in communicatie, pro-actief en je kunt goed functioneren binnen een team.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO-4 niveau in de richting van secretarieel/administratief;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een administratieve of secretariele functie;
4. Minimaal 3 jaar werkervaring met het werken in een politieke-bestuurlijke omgeving;
5. Minimaal 2 jaar werkervaring met RX Mission en het vormgeven van postprocessen;
6. Beschikbaar per "1 februari 2026" (volledig uitschrijven)/ (Minimaal voor 24uur per week beschikbaar).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van secretarieel/administratief (40 punten);
8. Minimaal 5 jaar werkervaring met het werken in een politieke-bestuurlijke omgeving (10 punten);
9. Beschikbaar per "1 februari 2026" (volledig uitschrijven)/ (Minimaal voor 24uur per week beschikbaar)(10 punten );
10. Minimaal 3 jaar werkervaring met RX Mission en het vormgeven van postprocessen (10 punten);
11. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een administratieve of secretariele functie (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Aanpassingsvermogen;
Uitmuntende uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Uitmuntendeduitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
Klantgericht;
Luisteren;
Tactisch gedrag;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Organiseren;
Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1
Overige informatie
RUD Zeeland heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 21 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 9 januari 2026 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 12 januari 2026 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 13 januari 2026 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
