Regio Gooi en Vechtstreek
Opdracht omschrijving
Deze opdracht is expliciet bedoeld voor een partij, dan wel leverancier, die op alle onder benoemde deskundigheden een kandidaat kan aanleveren, ten tijde van de flexpool.
Daarbij is een gunning aan één partij, dan wel leverancier, zeer aannemelijk.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Regio Gooi en Vechtstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Regio Gooi en Vechtstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Regio Gooi en Vechtstreek merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.
De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.
Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek.
Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.
Opdracht
Project verminderen wachtlijsten
Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek heeft momenteel te maken met een achterstand in het oppakken van diensten, te weten Voorwaarde en Vervolg en onderzoeken. Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek wil het liefst deze achterstand zo snel mogelijk terugbrengen.
Hiervoor zijn we op zoek naar een driekoppig team van professionals. Het team bestaat uit een meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis en twee medewerkers Veilig Thuis.
Als (meewerkend voorman) medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Als medewerker Veilig Thuis neem je meldingen aan en voer je gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde.
De functie van meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): je stuurt de twee medewerkers Veilig Thuis aan. Je coacht waar nodig de twee medewerkers Veilig Thuis.
Je maakt en bewaakt de planning en bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever.
Indien nodig verricht je ook de uitvoerende werkzaamheden en hebt daarmee ook direct contact met cliënten.
De functie van medewerker Veilig Thuis (32-36 uur per week): onder leiding van de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis pak je zelfstandig casuïstiek op van de wachtlijst. Je wordt aangestuurd e/o gecoacht door de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis.
Vereisten/knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbaar beschikbaar per 19 januari 2026, benoem dit duidelijk in het cv;
3. Aantoonbaar in het bezit van SKJ-registratie, benoem dit duidelijk in cv met registratienummer en datum;
4. Een aantoonbaar geschreven offerte, waarin alle specialismes en deskundigheden ter inzage geverifieerd kunnen worden;
5. Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer aansprakelijk gedurende de hele looptijd, inclusief de verlengingen, voor de inzet en kwaliteit van de kandidaten;
6. Gedurende de overeenkomst is de opdrachtnemer in staat om de kandidaten te ondersteunen en te voorzien van de benodigde opleiding(en), training(en), cursus(sen), kennis en bijscholing;
7. Gedurende de opdracht zal de opdrachtnemer, dan wel leverancier, de kennis en ervaring gedurende de opdracht delen met alle belanghebbenden binnen de organisaties;
8. Medewerker Veilig Thuis: Aantoonbare werkervaring als medewerker binnen de jeugdzorg;
9. Aantoonbaar in bezit van een geldig rijbewijs B, benoem dit duidelijk in het cv;
10. Meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis: Aantoonbare werkervaring met het coachen van verschillende teams;
11. Koppeling aan een bureau dat aan de meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis ondersteuning kan bieden en kan garanderen op zowel inhoudelijke onderwerpen als ontwikkeling van de professional;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
12. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Maatschappelijk Werk, Sociaal Pedagogische hulpverlening of Social Work (20 punten);
13. Meewerkend voorman medewerker Veilig Thuis: aantoonbare werkervaring als werkbegeleider/projectleider/gedragswetenschapper binnen de Jeugdzorg (40 punten);
14. Aantoonbare werkervaring met betrekking tot huiselijk geweld en kindermishandeling (40 punten);
Competenties
Voor het beoordelen van en handelen in crisissituaties zijn een aantal specifieke competenties noodzakelijk. Deze zijn:
- Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).
- Positioneren en engageren.
- Empathisch confronteren.
- Meerzijdig betrokken zijn.
- Op basis van beperkte informatie en tijd een veiligheidstaxatie uitvoeren en actief overleggen bij kernbeslissingen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling partijen op minimumeisen
Flextender beoordeelt de partijen op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De partijen die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie partijen die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De partijen die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige partijen worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de partijen die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de partij die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige partijen worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO SGO van de opdrachtgever inzake de gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
3 - bestaande uit: 1 meewerkend voorman en 2 medewerkers.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026 van 9.00 tot 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 31 december 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 2 januari 2026 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 5 januari 2026, 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Wil je gebruikmaken van persoonlijke begeleiding, slimme AI-matching en direct reageren op relevante opdrachten? Schrijf je in en ontdek wat Carrièrebrug voor jouw loopbaan kan betekenen.
